רוסיה נזפה בישראל על שיגור הטיל

יום לאחר שיגור הטיל 'אנקור', זימן סגן שר ההגנה הרוסי אנטולי אנטונוב את הנספחים הצבאיים של ישראל וארה"ב לשיחת נזיפה והבהיר כי השיגור לא מקובל עליהם (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שיגור טיל אנקור (צילום: משרד הביטחון)

יום לאחר שיגור הטיל 'אנקור' על ידי ישראל, זימן סגן שר ההגנה הרוסי אנטולי אנטונוב לשיחת נזיפה את הנספחים הצבאיים של ישראל וארצות הברית.

סוכנות RIA-Novosti דווחה בימים האחרונים על הפגישה, על פי הדיווח סגן שר ההגנה הרוסי דרש מהנספחים שלמור על איפוק ולהימנע מפעולות צבאיות העלולות להשליך לרעה על המצב הביטחוני באזור, או על המצב העולמי.

הפגישה נערכה ביום רבעי שעבר ולדבריו אנטונוב, השיחה שנערכה עם הנספחים הצבאיים, כללה הבהרות בנוגע לעמדת רוסיה בנושאים הצבאיים במזרח התיכון: "אגן הים התיכון הוא כיום לא האזור המתאים ביותר לניסוי מערכות טילים לכל מטרה שהיא". הוא הוסיף: "באזור מרוכזים כוחות גדולים של הצי האמריקני בעלי מערכות לשיגור טילים שיכולים להגיע לשטח רוסיה".

סגן שר ההגנה הזכיר כי ארצות הברית וברית המועצות חתמו עוד ב-1988 על הסכם שלפיו המדינות יעדכנו אחת את השנייה על ניסויי טילים מתוכננים, כדי למנוע "תגובה לא מתאימה" מצד המדינה השנייה.

כזכור, ביום שלישי שעבר, משרד ההגנה הרוסי פרסם הודעה דרמטית לפיה זיהה שיגור של שני טילים ממרכז הים התיכון אל מזרח הים התיכון. בהודעה נאמר "מערכת ההתרעה מפני טילים זיהתה את שיגור שני הטילים הבליסטיים בשעה 10:16 שעון מוסקבה".

בישראל שמרו הפעם על שתיקה זמן קצר מאוד, יום לאחר מכן אישרה ישראל כי משרד הביטחון השלים בהצלחה ניסוי בטיל ה'אנקור'. מדובר בטיל שמשמש בין היתר כטיל מטרה של מערכת החץ. הניסוי נערך בשיתוף פעולה עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, דבר שעורר את הרוסים החתומים בהסכם מ-1989 עם ארצות הברית, לפיו הצדדים יעדכנו זה את זה בניסוי טילים חדשים.

בהודעת משרד הביטחון נאמר שהניסוי נערך ב-9:15. כמו כן נמסר כי הניסוי מוגדר כמוצלח ובמהלכו עקבו המכ"מים אחר טיל המטרה. הניסוי בוצע בים התיכון ומשדה ניסוי בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר