נתניהו על ההסכם בסוריה: "ישראל חייבת להיות ערוכה ומוכנה להגן על עצמה"

צמרת המדינה התייחסה בטקס הממלכתי במלאות 40 שנה למלחמת יום כיפור, להסכם עם סוריה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "ישראל חייבת להיות מוכנה להגן על עצמה". הנשיא שמעון פרס: "לאסד אין ברירה אלא לקיים התחייבות זו". שר הביטחון משה יעלון: "המבחן יהיה בתוצאה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(נועם מושקוביץ, ynet)

צמרת המדינה, בראשות הנשיא שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירי מערכת הביטחון השתתפו הבוקר (ראשון) בטקס ממלכתי בהר הרצל לציון 40 שנה למלחמת יום הכיפורים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בדבריו להסכם עם סוריה ואמר: "חובתה של הנהגת העם להיות מפוקחת ולא להיות מובלת על ידי אשליות ותקוות שווא, עליה להיות ערוכה תמיד בזמן כדי להבטיח את קיומה של מדינת ישראל".

"אנו מקווים שההבנות שהושגו בין ארה"ב לרוסיה ישאו תוצאות", הוסיף נתניהו, "מבחן התוצאה חל גם על הקהילה הבינלאומית לעצור את התחמשותה של איראן, גם כאן לא המילים יקבעו אלא המעשים".

"בכל מקרה ישראל חייבת להיות ערוכה ומוכנה להגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל איום והיכולת הזו והנכונות הזו חשובה היום יותר מתמיד", הוסיף ראש הממשלה.

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס גם הוא במהלך נאומו למצב בסוריה ואמר כי "אסד המיט אסון על ארצו, ארצו מפולגת - דם בניה נשפך כמים".

"הוא ניסה לבנות אופציה גרעינית ונכשל. הוא הכין נשק כימי, השתמש בו, והביא גם את הרוסים, לא רק את האמריקאים, להתחייב להרסו. לאסד אין ברירה אלא לקיים התחייבות זו. איום צבאי המגבה הסכם לפירוק נשק צריך לשמש שיעור גם לראשיה של איראן", הוסיף פרס.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס בנאומו להסכם בין סוריה לרוסיה וארה"ב ואמר כי "אנחנו מקווים למימוש הכוונה לפרק את סוריה מהנשק הכימי, המבחן יהיה בתוצאה. מקווים לאותה נחישות בינלאומית גם בבלימת הגרעין האיראני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר