הפיגוע בפסגות

המחבל הצליח להימלט; התושבים חוזרים לשגרה

לפנות בוקר התיר צה"ל לתושבי היישוב פסגות לצאת מבתיהם ולחזור לשגרה לאחר שבמהלך הלילה המשיכו הכוחות בסריקות בניסיון לאתר את המחבל שחדר ליישוב, אך הגיעו למסקנה כי הוא ככל-הנראה הצליח להימלט. מצבה של בת ה-9 שנפגעה בפלג גופה העליון מירי, מוגדר עדיין קל עד בינוני אך יציב (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
כוחות צה"ל בכניסה ליישוב פסגות, הלילה (צילום: פלאש 90)

לפנות בוקר (ראשון) התיר צה"ל לתושבי היישוב פסגות לצאת מבתיהם ולחזור לשגרה לאחר שבמהלך הלילה המשיכו הכוחות בסריקות בניסיון לאתר את המחבל שחדר ליישוב.

אמש, שעות ספורות לאחר צאת השבת, חדר מחבל ליישוב, ילדה בת 9 נורתה ונפצעה באורח קל עד בינוני בפלג גופה העליון, ופונתה לטיפול בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים.

מיד לאחר הפיגוע, פשטו כוחות צה"ל על היישוב, הנחו את התושבים להסתגר בבתיהם בשל החשש כי המחבל מסתתר ביישוב ויכול לחדור לאחד הבתים.

במהלך הלילה, סרקו הכוחות בית אחר בית ביישוב והסתייעו בנורי תאורה ולפנות בוקר גברה ההערכה כי במהלך הסריקות הצליח המחבל לברוח מהיישוב.

צה"ל ממשיך בסריקות ביישובים הפלסטינים הסמוכים בניסיון לאתר את המחבל.

הילדה מפונית לבית החולים, אמש (צילום: פלאש 90)

לאחר הפיגוע, בעוד היא מפונית לבית החולים, סיפרה בת ה-9 לכוחות ההצלה על שאירע. "ראיתי מישהו יורה בי, מישהו עם רובה שהיה לו איזשהו כיסוי על הפנים", סיפרה.

שלמה פטרובר, מנהל מרחב ירושלים שגר בסמוך למקום האירוע, סיפר כי "תוך כדי קבלת המקרה ממוקד המבצעים במד"א הבנתי כי מדובר במשפחה שגרה בסמיכות לביתי. הגעתי לבית וראיתי את הילדה כשהיא ירויה בפלג גופה העליון. המשכתי בטיפול בילדה יחד עם כונני מד"א מהיישוב עד להגעת ניידת לטיפול נמרץ".

בתחילה, התעורר ספק האם הילדה נפצעה מירי או שמא מדקירת סכין, אך עדותה של הילדה כמו גם הבדיקות הרפואיות העלו באופן סופי כי היא נפצעה מירי.

הבוקר, מצבה של הילדה עדיין מוגדר קל עד בינוני אך יציב.

לאחר הפיגוע, הגיב יו"ר ש"ס אריה דרעי ואמר כי "אני רוצה לחזק את תושבי 'פסגות', ונושא תפילה יחד עמם לשלומה של הילדה. העובדה שאין נפגעים נוספים ושמצבה של הילדה איננו חמור ב"ה, איננה מפחיתה מעוצמתו של המעשה ומהצורך להילחם בטרור".

"המצב בו ילדה קטנה לא יכולה לחוש בטוחה בכל חלק מחלקי ארץ ישראל הוא בלתי אפשרי, אסור לאפשר מצב בו הטרור שולט בנו", אמר דרעי והוסיף כי "על אויבנו להבין, כי הטרור מסיג אותם אחורה והמטרות אליהם הם שואפים הולכות ומתרחקות מהם כל זמן שהם ממשיכים בדרך של טרור".

כוחות צה"ל ביישוב פסגות, הלילה (צילום: פלאש 90)

סגן שר הדתות אלי בן דהן אמר כי "בחודש האחרון יש התגברות חמורה בפיגועי טרור נגד חיילים ואזרחים. טרור זה מלמד אונו שככל שאנו מסכימים ל'שיחות שלום', הפלסטינים משיבים לנו רעה תחת טובה".

"אין ספק שהתנהגות זו מעוררת אותנו למחשה מחדש על המשך 'שיחות השלום' וכן על שחרור המחבלים", אמר בן דהן והוסיף כי "חוסר התגובה הצבאית עלול ליצור מצב של לגיטימציה לפעולות מסוג זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר