הותר לפרסום: צעיר ממג'דל שמס מסר מידע למודיעין הסורי

הותר לפרסום: ראפת אל-חלבי (28) תושב מג'דל שמס, מואשם כי גויס ע"י גורמים בסוריה לרגל נגד ישראל לאחר שחצה את הגבול לסוריה ומסר מידע למודיעין הסורי (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הגבול במג'דל שמס (צילום ארכיון: פלאש 90)

הותר לפרסום: ראפת אל-חלבי, צעיר בן 28, תושב מג'דל שמס, מואשם כי גויס על-ידי גורמים בסוריה לרגל נגד ישראל לאחר שחצה את הגבול לסוריה.

כתב אישום הוגש נגד אל-חלבי בו הוא מואשם במגע עם סוכן זר ובמסירת מידע לאויב. כתב אישום הוגש גם נגד חברו, מוחמד רומייה, בן 24, על-כך שסייע לו לעבור את הגבול, חיפוי על עבירה ואי מניעת פשע.

החקירה בעניינו החלה לאחר שבני משפחתו דיווח על היעדרו. השב"כ וימ"ר צפון פתחו בחקירה, במהלכה התברר כי בחודש ספטמבר חצה את הגבול לסוריה כאשר חברו סייע לו בכך.

החקירה העלתה כי שמר על קשר עם גורמים בסוריה שניסו לגייס אותו לשורותיהם כסוכן. אל-חלבי נעצר לפני כחודש כשחזר לארץ.

מג'דל שמס הוא כפר הממוקם ברמת הגולן על הגבול עם סוריה. בכתב האישום נטען כי אל-חלבי חצה את הגבול לסוריה, באזור בו טרם הושלמה בניית גדר ההפרדה, והגיע לבית מכרים בכפר חאדר משם הועבר לחקירת המודיעין הסורי.

אל-חלבי סיפק מידע למודיעין הסורי על תושבים במג'דל שמס המתנגדים למשטר אסד וכן מסר מידע על רופא שנטען כי טיפל בפצועים סורים שהגיעו לישראל. בנוסף, מסר מידע על האזור בו חצה את הגבול, על גדר ההפרדה ועל סיורי צה"ל על הגדר.

בחקירתו, נשאל אל-חלבי, האם ישנם עמדות צבאיות במג'דל שמס שאותם לא ניתן לראות מהצד הסורי, הוא השיב בחיוב ומסר מידע על העמדות הללו.

בהמשך, נחקר על-ידי המודיעין הסורי המכונה "פרע פלסטין" שאחראי לגייס סוכנים בישראל, שם מסר מידע על בית החולים שהקימה ישראל בקוניטרה כדי לקלוט פצועים מהמורדים ומסר מידע על הרופאים הדרוזים שעובדים במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר