ספר התורה המיתולוגי יוחזר לצה"ל

במסגרת פשרה שהושגה, יוחזר לידי צה"ל ספר התורה המופיע בתצלום הניצחון ממלחמת ששת הימים. החזרת הספר תתבצע רק בעוד כחצי שנה במסגרת אירוע מיוחד בקריה (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

לאחר שנים של מחלוקת, הושגה פשרה במסגרתה ספר התורה המיתולוגי שמופיע בתמונת הניצחון הידועה ממלחמת ששת הימים - יחזור להיות ברשות צה"ל ויוצב בלשכת הרמטכ"ל. עד היום, הוחזק ספר התורה אצל בני משפחתו של הרב הצבאי הראשי דאז שלמה גורן ז"ל.

לאחר המגעים שנערכו בין הצדדים, הוחלט כי ספר התורה יוצב בארון קודש מיוחד שייבנה בלשכת הרמטכ"ל בקריה. ספר התורה יחזור לרשות צה"ל בטקס מיוחד שצפוי להיערך בעוד כחצי שנה, ובו צפויים להשתתף בכירים במערכת הביטחון, וכן נציגי משפחת שפירא שתרמה את ספר התורה לי ונציגי משפחת הרבצ"ר דאז שלמה גורן. ב-ynet דווח כי בצה"ל אישרו את הפרטים, וציינו כי לצד ספר התורה יוצב שלט מיוחד, ובו יפורט סיפורו של הספר, מתרומתו על ידי משפחת שפירא ועד לאירועים בהם נשא אותו הרב הצבאי הראשי.

משפחת שפירא, שנאבקה למען השבת הספר לידי צה"ל, טוענת כי לא עודכנה על ההסכם שהושג: "לאורך כל השנים מידרו אותו וסירבו להגיד לנו היכן נמצא בדיוק הספר. האם כשמפקד חיל האוויר פורש, הוא לוקח עמו גם מטוס הביתה? אז למה שהרב הצבאי הראשי ייקח ספר ששייך לצבא? הספר מוחזק זמן רב כבן ערובה".

בני המשפחה מחו על כך שהספר יועבר לצה"ל רק בעוד חצי שנה: "נותרו מעטים שעוד בחיים והחשש שלנו שהדחייה הזו היא כדי להרוויח עוד זמן. כל יום שהספר לא בצבא, הוא מחלל את כבודו של החלל וכבודם של בני המשפחה השכולה שאינם בחיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר