דוד הנחלאווי שובר שתיקה: "לא הייתי עושה את זה אחרת"

החייל דוד אדמוב שאיים עם נשקו על ערבי מתלהם, הידוע בכינוי דוד הנחלאווי שובר שתיקה. בראיון הוא אומר: "לא הייתי מתנהג אחרת" ומשבח את התמיכה שזכה לה, (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: צילום מסך מתך הסרטון)
שבוע ימים אחרי המחאה, החייל דוד אדמוב מדבר לראשונה על שהתרחש מאחורי הסרטון שעורר מחאת ענק ברשת החברתית שכמותה טרם נראתה בצה"ל. החייל סיפר שעות אחדות בטרם נכנס לכלא כי "חש סכנת חיים".
בסרטון הוא נראה דורך את נשקו מול צעירים פלסטינים שהתגודדו סביבו ליד בית הדסה בחברון. לאחר מכן נודע כי הוא הודח מהגדוד שלו, כאשר כולם הניחו התחילה כי הוא הודח מתפקידו על רקע מעשיו מול אותם פלסטינים המתועדים בסרטון.
את הראיון לכתב אדם שפיר בתוכנית "צינור לילה" המשודרת בערוץ 10, פתח החייל בדברי תודה "זה חיזק אותי, זה נתן לי המון כוחות". לדבריו המחאה לא התעוררה בגללו אלא בעקבות סיטואציות דומות שהתרחשו בתקופה האחרונה "אני חושב שבגדול כל המחאה וכל מה שקורה זה לא רק בגללי, אלו הרבה חיילים שקורה להם סיטואציות כמו שלי וכנראה אולי הצבא לא גיבה אותם. הרבה אנשים שלחו לי הודע בפייסבוק ש"ככה וככה" קרה להם ואף אחד לא גיבה אותם".
החייל דוד אדמוב מציג את גרסתו לראשונה על שהתרחש "התקדמו אלי שלושה נערים, שניים היו בסדר, לא נראים חשודים. אחד התקדם אלי, לכיוון שלי בצורה מהירה ונראה חשוד, נראה כאילו הוא בא לתקוף אותי. אמרתי לו "תביא לי תעודת זהות" הוא אמר לי שאין לי תעודת זהות. הם עולים במדרגות אותו נער שאמר שאין לו תעודת זהות, עולה, פתאום הוא מוציא לי תעודת זהות ומתחיל לברוח. אני צועק לו "עצור!" הוא לא עצר".
החייל מספר כי במהלך העימות הוא חש כי אחד הנערים הוא זה שצה"ל מחפש לאחר שהגיע מידע כי עליו סכין "התחלתי לרדוף אחריו ושני חברים שלו שהיו מאחוריו חסמו אותי, סוג של גיבו אותו - נתנו לו לברוח. במצב כזה הרגשתי שיש פה משהו חשוד ולא עמדתי במשימה שלי אז אני צריך לבדוק את העניין. עצרתי את אותם שני נערים. הודעתי לפיקוד, כאילו, שאני מעכב פה שני נערים פלסטינים. הם לא ענו לי בקשר, כי היה לפני זה לחץ. הודיעו לנו בקשר שנער בן 18-17 מסתובב עם סכין בכיס, אז כל הכוחות שלנו היו כרגע בפטרולים וסיורים כדי לאתר את הנער הזה".
"הבנתי אולי, כנראה, יש פה משהו חשוד ואולי אותו נער עם התעודת זהות ברח ואלי זה הוא. שני הנערים שעיכבתי אותם, אחד מהם החליט שהוא רוצה לקום וללכת, בזמן שאני מכוון אליו את הנשק, כאילו, אתה יודע, מרתיע אותו שלא יזוז. שהוא צריך להיות פה. הוא לא פחד, פשוט קם, התחיל ללכת. ואז הוא נעמד. אני עומד מולו והוא נעמד מולי, אני אומר "תהיה בצד, אל תזוז מפה!" ואז הוא דחף אותי. אמרתי לו "אל תעשה את זה עוד פעם אתה תסתבך!" הוסיף החייל לתאר.
בשלב זה ההסתבכות הפכה למציאות "ואז הם ראו שמתחילים להתחמם יותר מידי שם הדברים, התחילו לבוא עוד נערים בני 18-17 שראיתי שהם מתחילים להרים אבנים, אבנים מהרצפה. פתאום קולט מישהו קופץ עליי, דרכתי את הנשק כי הרגשתי סכנת חיים . הרגשתי מאוים בסכנת חיים לא רק לי גם לסובבים אותי".
בסיום הראיון אומר החייל כי הוא היה עושה זאת שוב. "הייתי פועל אותו דבר. אני אומר שוב לכל חייל, לכל לוחם, כשאתה מרגיש שאתה בסכנת חיים אל תחשוב פעמיים אם לדרוך את הנשק או לא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר