הקרב על תקציב הביטחון מתחמם: "נפסיק את אימוני חיילי המילואים"

לאחר חילופי המהלומות בין משרד הביטחון למשרד האוצר על תקציב הביטחון, הודיע הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, על הפסקה כוללת של אימוני חיילי המילואים בצה"ל (צבא, ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הרמטכ"ל בני גנץ (צילום: פלאש 90)

הקרב בין משרד הביטחון למשרד האוצר על תקציב הביטחון מגיע לשיאים חדשים. הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, הודיע היום (שני) על הפסקת האימונים לחיילי המילואים בצה"ל.

צעד זה נחשב לדרמטי במיוחד, כאשר הוא עלול לפגוע פגיעה אנושה במוכנות הצבא לעימות עתידי.

"נכון לרגע זה התכניות החשובות מאוד מבחינה ביטחונית והנוגעות למערך המילואים לא יוכלו להתממש השנה" אמר הרמטכ"ל והוסיף, "במהלך השנה מערך המילואים לא יתאמן. בעת הזאת תיעדפנו את אימוני הסדיר לפני אימוני המילואים. לא מפני שהם לא חשובים, לא מפני שהם לא נחוצים, אלא מפני שזהו אילוץ משאבי".

"אני מוטרד מהכשירות בהווה ומודאג מאוד מהכיוונים לעתיד. כראש המטה הכללי במדינה השולחת את צבאה אל הקשות שבמשימות, אני מבטיח לכם - נעשה כל שניתן כדי למנוע מהפגיעה בתקציב הביטחון להפוך לפגיעה של ממש בביטחון", אמר הרמטכ"ל.

לדבריו, "כשירות ומוכנות הם צורך מבצעי ביטחוני. הם גם חובה מוסרית שלנו כלפיכם. לכן, אין לנו כוונה להרפות או לוותר. מתוך מקום אחראי ושקול נביא את הדברים בפני הגורמים הרלוונטיים שיכולים וצריכים להשפיע, ונעשה כל שנוכל על מנת לשנות את המצב הנוכחי ולאפשר את שימור הכשירות והמוכנות בהווה, והנחת בסיס ליכולות נדרשות בעתיד".

כאמור, הדברים מגיעים על רקע העימות החריף, והקבוע יש לומר, בין שני המשרדים החזקים בממשלה.

כזכור, לפני כשבועיים התריע שר הביטחון יעלון מפני ההשלכות האפשריות של הפגיעה בתקציב הביטחון. לדבריו, "אנחנו נמצאים בשבר. אנחנו הולכים לרדת עוד ברמת האימונים באוויר, בים וביבשה, לדעוך במוכנות, בכוננות ובכשירות. החל מהחודש ניאלץ להיכנס לתקופה קשה מאוד. יש פגיעה קשה בכשירות הלוחמים הסדירים, שלא לדבר על המילואים".

מנגד, במשרד האוצר תקפו את משרד הביטחון. סגן שר האוצר מיקי לוי אמר כי "כמו שאני מנהל את התקציב שלי בבית, כמו ששר האוצר מנהל את תקציב המדינה. אי אפשר לפרוץ כל פעם את תקרת התקציב. בסוף זה יבוא על חשבון כולנו כי אין מהיכן לקחת כסף".

לדבריו, "אני לא רוצה להיכנס לנעלי הרמטכ"ל ולא לנעלי ידידי שר הביטחון, בתחילת שנת התקציב הוא ניתן, וצריך לעשות סדר עדיפויות ולנהל אותו, אי אפשר לבוא כל שנה ולהגיד שזה לא מספיק".

למרות המאבק הקשה, ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין לא הודיע על תמיכתו באחד מהצדדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר