'חיטטו בסלולרי של חייל בניגוד לחוק'

חוקרים של המשטרה הצבאית שעצרו חייל בעקבות אישומים כנגדו, חיטטו בטלפון הסלולרי של החייל בניגוד לחוק. השופטת הצבאית: "התנהלותם בלתי ראויה בלשון המעטה" (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

למרות שרק לפני כשבוע הודיע נציב קבילות החיילים כי ימליץ להורות למפקדים שלא לחטט בטלפונים הסלולריים של החיילים, חוקרי מצ"ח עשו בדיוק את זה - חיטטו במכשיר סלולרי של חייל.

החוקרים עצרו את החייל בנוגע לחשדות מסוימים כנגדו וביקשו צו מבית המשפט שיתיר להם לחפש חומר מפליל במכשיר הסלולרי של החייל. בית המשפט לא התיר לחוקרים לערוך חיפוש, אך אלו "עקפו" את ההחלטה וביקשו מהחייל את המכשיר הסלולרי.

למרות שבחיפוש במכשיר לא נמצא דבר, מתחה השופטת הצבאית ביקורת נוקבת על התנהלות חוקרי מצ"ח בעניין, זאת משום שהפרו את החוק ופגעו בפרטיות החייל.

לדבריה, "לא ניתן להתעלם מהתנהגות החוקרים ביחס לחיפוש במכשיר הטלפון של החשוד. התנהלותם של חוקרי מצ"ח הייתה בלתי ראויה בלשון המעטה. יש בה כדי להטעות את הנחקר, שעה שלא נאמר לו שצו שיפוטי בעניין לא ניתן להם".

כאמור, המקרה מגיע כשבוע בלבד לאחר שנציב קבילות החיילים, אלוף (מיל') יצחק בריק, מתח ביקורת קשה, בעקבות ריבוי בקבילות שהגישו חיילים נגד מפקדיהם שחיטטו בטלפונים שלהם כחלק מבירור עבירות משמעת ביחידות שבהן הם משרתים.

בריק הודיע גם כי במסגרת עבודת מטה שקיים עם יועצים משפטיים הועברה לצה"ל המלצה, שלפיה ייאסר על מפקדים לחטט בטלפונים של חיילים בכל צורה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "החלטת בית הדין הועברה לגורמים הרלוונטיים בפרקליטות הצבאית. נלמד את ההחלטה ויופקו הלקחים הנדרשים בסוגיה העקרונית. באשר להתנהלות החוקרים, הדבר ייבחן ביחידת מצ"ח עם סיום הטיפול בתיק החקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות