הרמטכ"ל מזהיר: "המזרח התיכון עובר טלטלה נוראה"

בנאום בכנס הרצליה התריע הרמטכ"ל מפני חוסר היציבות הדרמטי במזרח התיכון. "איראן לא ויתרה על יכולתה לפתח גרעין" אומר גנץ וצופה שנפגוש את ניסיונו ההתקפי של חיזבאללה בעימות (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

בכנס הרצליה שנערך היום (ב') במרכז הבינתחומי, הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ נשא נאום והתייחס למתיחות הגוברת בכלל זירות העימות במזרח התיכון. לדבריו, האזור "עובר טלטלה נוראה בשנים האחרונות", וקיימת בו "אי יציבות דרמטית" המחייבת להישאר דרוכים ומוכנים.

בנאום, שהועבר בשידור חי בחדשות 2, אמר הרמטכ"ל כי איראן עדיין נכונה לפתח את יכולותיה הגרעיניות. "אירן לא ויתרה על החזון הגרעיני שלה. עם זאת, האיראנים שלא ויתרו על החזון, מנהלים מאבק פנימי ונאלצו להגיע לדיאלוג עם הקהילה הבינלאומית בנושא".

לדברי גנץ, "חייבים למנוע מאיראן להגיע ליכולת גרעינית שתפתח מרוץ גרעיני. בשיתוף פעולה בינלאומי, אפשר לגרום לכך שאירן לא תגיע לשם בכוח ולא שבכוח. אסור שאירן תגיע ליכולת הגרעינית".

הרמטכ"ל התייחס לעימותים בגזרת הצפון ובהקשר לנושא הסורי אמר כי "המערכת השלטונית במדינה הולכת ומתרסקת כמו מגדל קלפים. כל עוד אסד נמצא שם, לא נראה פתרון משמעותי כי נלחמים נגדו ולא למען העתיד". גנץ הזהיר כי בסוריה ישנה "התפתחות של הציר הרדיקלי בהובלת איראן וחיזבאללה. ארגון הטרור הלבנוני מעורב בנעשה במדינה עד מעל לצוואר. גם הג'יהאד העולמי מתעצם במרחב הזה".

הקשר המתהדק בין איראן עלול להוביל לכך "שנפגוש את הניסיון ההתקפי של חיזבאללה - אם בעימות חזיתי, או בלחימה רחבה היקף בתוך לבנון" אמר גנץ. לדבריו, "חיזבאללה מורתע. הוא יודע מה יקרה אם ייכנס ללחימה איתנו, ושזה ייקח את לבנון עשרות שנים אחורה".

הרמטכ"ל אמר כי בעזה מתרחשת "דרמה לא קטנה עם היקף הרקטות לטווח בינוני וארוך. ביהודה ושומרון מתרחשים אירועים מקומיים שיכולים להתפתח לאירוע משמעותי", כאשר בדומה לחיזבאללה, גם חמאס "מבין את מחיר הלחימה". עם זאת, הרמטכ"ל הבהיר כי בצה"ל "חייבים לשמור על העליונות שלנו בים, ביבשה, באוויר ומבחינת המודיעין".

בנוגע לגבול הדרומי עם מצרים, בה התקיימו לאחרונה חילופי שלטון, אמר גנץ: "מצרים נאבקת על דמותה. משטר א-סיסי שהולך ומתייצב, מנסה להילחם אף הוא בג'יהאד העולמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר