צפו בדיון הלילי

הרמטכ"ל בהערכת מצב: "אנחנו בדרך למערכה משמעותית"

הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ כינס דיון הערכת מצב בפיקוד מרכז והבהיר את יעדי מבצע "שובו אחים" לאיתור שלושת החטופים - נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח • "יש לנו מטרה אחת", הבהיר הרמטכ"ל, "למצוא את שלושת הבנים האלה, להביא אותם הביתה, לפגוע כמה שיותר קשה בחמאס ולהמשיך קדימה" • הלילה: הדמות הפוליטית הבכירה ביותר של החמאס בגדה המערבית - יו"ר הפרלמנט עזיז דוויק, נעצר (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, כינס אמש (ראשון) הערכת מצב בפיקוד מרכז לדון בהמשך הפעילות לאיתור שלושת הנערים החטופים והבהיר כי המטרה היא גם להכות קשה בחמאס.

"אני סבור", אמר הרמטכ"ל, "שעד כה נעשתה עבודה טובה מאוד בידי כל מי שמעורב באירוע הזה - משטרת ישראל על כל מרכיביה השוטרים, מז"פ, מג"ב, ימ"מ, צה"ל ים, אוויר, יבשה".

"יש לנו מטרה אחת", הבהיר הרמטכ"ל לנוכחים, "למצוא את שלושת הבנים האלה, להביא אותם הביתה, לפגוע כמה שיותר קשה בחמאס ולהמשיך קדימה. זה מה שאנחנו הולכים לעשות".

הרמטכ"ל המשיך ואמר: "אנחנו עושים את זה ביחד, עושים את זה בצורה טובה כולם עם כולם, ומאוד חשוב שכך אנחנו נבין את העניין הזה".

"שתיים, אנחנו בדרך למערכה משמעותית, אנחנו צריכים לראות את התוכניות, לא רק את המגמות אלא גם את התוכניות שמביאות אותם לידי ביטוי הלכה למעשה, ואנחנו ככה ניפגש בימים הקרובים, כמה שפחות יותר טוב אבל כמה שצריך ניפגש", סיים הרמטכ"ל.

הערכת המצב נערכה זמן קצר לפני לילה נוסף של מעצרים ביהודה ושומרון, במבצע "שובו אחים", לאיתור שלושת תלמידי הישיבה שנחטפו בידי החמאס.

יותר מ-40 פעילי טרור נעצרו במהלך הלילה, אחד מהם הוא הדמות הפוליטית הבכירה ביותר של החמאס בגדה המערבית - יו"ר הפרלמנט עזיז דוויק, שנלכד בחברון.

מעבר לגל המעצרים ולפעילות בשטח, הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס בצהריים לדון בהרחבת הלחץ על ארגון החמאס. בין היתר ידונו השרים באפשרות גירושם של כמה מראשי החמאס מיהודה ושומרון לעזה.

קצין בצה"ל אמר כי מאז תחילת המבצע נעצרו לפחות 150 מחבלים פלסטינים. לדבריו, במהלך המעצרים לא נרשמה רמת חיכוך גדולה עם הפלסטינים. עם זאת, במהלך שני עימותים הלילה ליד רמאללה ובג'נון, נהרגו שני פלסטינים מירי של צה"ל.

סמוך לחצות אמש (ראשון) צה"ל כיתר בית בשכונת עין דיר בכה בחברון ואף הפעיל מטען נפץ לעברו לאחר שיושבי הבית לא נענו לדרישה לפתוח את הבית ולהסגיר את עצמם.

על פי הדיווחים, אכרם ונור קוואסמה, שני פעילי חמאס שהתבצרו במקום, נעצרו והועברו לחקירה. ככל הנראה מדובר באירוע שהתרחש כחלק מגל המעצרים שמבצע צה"ל ביממות האחרונות.

מירב המאמצים התמקדו ביממות האחרונות באזור העיר חברון והכפרים הסמוכים, כאשר כוחות צה"ל כיתרו את העיר מכל הכיוונים. במקביל, גורמים פלסטיניים אמרו כי כוחות החיפוש ממקדים כעת את המאמצים ביישוב מסוים, הסמוך למקום החטיפה.

מוקדם יותר אמש, שיגרו הפלסטינים שתי רקטות לעבר העיר אשקלון. מערכת "כיפת ברזל" יירטה את הרקטות. התושבים שמעו פיצוצים ורסיסים נפלו ברחבי העיר. לא היו נפגעים.

בתגובה לירי הרקטות, חיל האוויר תקף הלילה חמישה יעדי טרור בצפון ובדרום רצועת עזה.

דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקף מוקד פעילות טרור ושלושה אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה ומוקד פעילות טרור נוסף בדרום הרצועה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "צה"ל לא יסבול ניסיונות פגיעה באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל ויפעל נגד כל גורם שמפעיל טרור נגד מדינת ישראל". גורם צבאי אמר לאחר התקיפה כי האחראי לירי הוא הג'יהאד האיסלאמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות