חיילים במכתב תשובה לאם החטוף: "אם אנחנו ילדייך, הנערים הם אחינו"

לאחר שרחל פרנקל, אמו של נפתלי, אחד מהנערים החטופים, שלחה מכתב לחיילים המחפשים את בנה, בו כתבה כי הם בניה, חיילי צה"ל משיבים: "אם אנו בנייך, הנערים אחינו" (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
רחל פרנקל (צילום: פלאש 90)

רחל פרנקל, אמו של נפתלי, אחד משלושת תלמידי הישיבה החטופים, כתבה לחיילי צה"ל המחפשים את בנה מכתב מיוחד ומרגש, בו כתבה בין היתר, כי היא סומכת על החיילים ב"200 אחוזים", וכי "המצב ההזוי הזה יצר אצלנו תודעה מורחבת, בה כל אחד ואחד מכם מרגיש עבורנו כבנינו ממש".

אתר צה"ל אסף מספר מכתבי תגובה שכתבו הלוחמים בשטח לרחל, היישר מגדודי ההנדסה, החי"ר והשריון שסורקים את איו"ש, ביניהם לוחמים שגרים ביישובים של הנעדרים, מרחק בתים ספורים מהם.

רב"ט אמיתי ברכיהו, גדוד 71 של חטיבה 188המתגורר בטלמון, היישוב בו גרה משפחתו של גיל-עד שאער, כתב לאם: "נדהמתי כשקראתי את המכתב שלך. נדהמתי כשראיתי שחשוב לך לכתוב לנו, לחיילים, ולומר את הדברים שאמרת - אפילו כשאת נמצאת במצב כה קשה, ובטח חושבת רק על שלום בנך.

"אני רוצה להחזיר לך תשובה ולומר שכמו שאנחנו הבנים שלך, אז הנעדרים הם אחים שלנו. זוהי זכות עבורנו לקחת חלק במאמץ לחפש אותם.

"יש פה חבר'ה שעושים מעצרים לילה-לילה, בקושי ישנים, ובכל זאת נלחמים כדי לצאת גם לסיור בבוקר. ויש פה גם הרבה תקווה. כשקראתי את המכתב חשבתי על אמא של גיל-עד, שגם היא סומכת עלינו כמוכם, וזה תומך בנו מאוד ויוצא דופן מצדכם. על כך אנחנו מודים לך ולבני המשפחות".

סרן עידן ניר, סגן מפקד גדוד 71 בחטיבה 188 כתב: "אני חושב על הנערים כל הזמן. הם כל הזמן בראש שלי, זה לא נעלם. אני רוצה לומר לך תודה רבה על התמיכה, הגדוד יעשה כל מה שאפשר על מנת להחזיר את הבנים הביתה ולהביא את החוטפים על שכרם.

"כשאת אומרת שאת סומכת עלינו ב-200%, זה נותן לנו תחושה שמאמינים בנו, ומיד זה מעלה את המורל וגם את המרץ".

סמ"ר יהונתן גליקרמן, גדוד אסף של חיל ההנדסה הקרבית המתגורר בנוף איילון, היישוב בו גרה משפחתו של נפתלי פרנקל, כתב: "יכול להיות שאני מבין טוב יותר מחבריי לפלוגה את המשמעות של כל זה. בשבילי זה מישהו מהיישוב, זו משפחה, זה יותר מאשר תמונה ושם. חשוב לי שתדעי שלכל החיילים כאן יש מוטיבציה מאוד גבוהה, ממש כאילו כולם באמת מכירים אותם מהיישוב. כולם פה מתאמצים ונותנים הכל כדי למצוא את הבן שלך ואת שאר הילדים.

"אני מבטיח שאני עושה את כל מה שאפשר, כל מה שמבקשים ממני לעשות ויותר, בשביל לשפר את המצב ולהחזיר אותם הביתה".

רב"ט מאור אקא, חטיבת הנח"ל כתב: "אנחנו עושים את כל מה שביכולתנו כדי להחזיר אותם, בין אם זה מעצרים, סריקות מבית לבית, ופעילות נוספת.

"אנחנו רוצים לחזק את ידייך, ואת שאר בני המשפחות. אנחנו כל הזמן מדברים פה בפלוגה על כמה קשה לכם, כמה את ושאר ההורים סובלים, וכמה קשה זה להחזיק שם כל יום. זו תחושה של אבדן כשנעלמים שלושה נערים לשלוש אימהות. אני רוצה לומר לך - יש לך על מי לסמוך".

סגן דור שחף, מפקד מחלקה בגדוד אסף כתב: "כולנו קראנו את המכתב שלך ומבקשים שתדעי שאנחנו כאן, עומדים על הרגליים, כי אנחנו רוצים ולא כי אנחנו חייבים. שתדעי שאנשים מתנדבים למילואים, ואפילו יש חייל בפלוגה שמסרב להשתחרר כדי להשתתף במבצע. הבן שלך ושאר החטופים הם כמו אחים של כולנו. היו מאוחדים ביחד, שלושת המשפחות, ואני מאמין שתהיו חזקים.

"כמוכם, ביום כזה, המדינה מתאחדת, וכל החיילים פה באזור מרגישים את התמיכה של הציבור. כל אחד אצלנו מבין טוב למה הוא פה, והרצון לפעול ולעשות הוא גבוה הרבה יותר מבדרך כלל. ההרגשה שלנו היא שהצבא לא יעצור עד שיימצא אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר