בג"ץ אישר: ייהרס ביתו של רוצח השוטר בערב פסח

היום אישר בג"ץ את הריסת ביתו של רוצח קצין המשטרה נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד בערב פסח האחרון. אתמול נהרסו חלקית בתי חוטפי הנערים • בנט בישיבת הקבינט: "הם רוצחים ילדים ואנחנו תוקפים נדל"ן" (צבא וביטחון)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אלמנתו של ברוך הי"ד (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

בג"ץ אישר היום (ג') את הריסת ביתו של המחבל זיאד עוואד, אשר רצח את קצין המשטרה נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד בערב פסח האחרון. בהחלטתה הזכירה השופטת מרים נאור את העלייה באירועים הביטחוניים בשנתיים האחרונות ואמרה: "לאחר הדיון ולאחר כתיבת פסק הדין, נודע למרבה הצער כי שלושת הנערים החטופים נרצחו". רק לאחר 12 שעות מרגע פרסום ההחלטה, יוכלו כוחות הביטחון להרוס את הבית.

השופטת ציינה כי למרות שבשנים האחרונות צה"ל נמנע מהריסת בתים, הנסיבות במקרה הזה מאפשרות זאת. "על פי הידוע, לא מדובר במשפחה תמימת דרך שנקלעה בעל כורחה ל'חטאי אבות'", הדגישה.

במהלך הדיון אתמול פנתה אלמנתו של מזרחי, הדס, שנפצעה אף היא בפיגוע, לשופטים וקראה להם לא לעסוק בסבלו של המחבל: "תסתכלו עלינו, אנחנו הנפגעים, חפים מפשע נסענו ברכב וירו עלינו ממארב. המחבל צחק עלינו והמשיך לירות. הוא פגע בברוך וכשראה שנפל, ירה בילדים על הראש, לקחתי את ההגה וברחתי ממנו. איזו אכזריות. זה מחבל ששוחרר פעם שנייה, ובנו הוא דור שני. הוא המשיך לחזור לבית שלו כאילו לא קרה כלום".

עו"ד ענר הלמן טען בדיון כי ועדה צבאית מצאה כי הריסת בתים אכן מביאה להרתעה. לדבריו, בנו של הרוצח סייע לו ואף רעייתו ידעה כי בעלה מתאמן בירי. "לא ניתן לטעון שמדובר במשפחה תמימה", אמר.

בג"ץ הגדיר את רצח מזרחי כמקרה קיצוני, בו מחבל אשר רצח שלושה בני אדם יצא לחופשי במסגרת עסקת שליט וחזר לרצוח. הגדרה זו מאפשרת את הריסת בתי המחבלים. "הריסת הבית היא התרעה כללית לטרור והתרעה ספציפית בפני משוחררי העסקה" הוסיף הלמן.

בישיבת הקבינט שנערכה אתמול, לא הצליחו השרים להגיע לעמק השווה בנוגע לתגובה הולמת לחטיפה, מלבד החלטה על הפצצת מבנים ריקים מאדם ברחבי עזה. השר בנט זעם על ההחלטה ותקף: "הם רוצחים ילדים ואנחנו תוקפים נדל"ן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר