ישראל קצובר: "כניסה לעזה עלולה לעלות ביוקר"

הפרשן הצבאי והמדיני של עיתון "המודיע", אומר ל'כיכר השבת' כי הכניסה הקרקעית לעזה עלולה לעלות בחיי אדם: "בכל כניסה לשטח נורא צפוף המחיר עלול להיות יקר" (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חיילים על גבול הרצועה (צילום: פלאש 90)

בקרב פרשנים ביטחוניים ומדיניים גוברת הערכה כי צה"ל והדרג המדיני לא רצו בפעולה הקרקעית אך ארגון חמאס הוא זה שגרר אותם לכך, לאחר שלא רצה בהפסקת אש מצרית ובהפסקת אש הומניטרית. כעת כשהחיילים בשטח רצועת עזה, כל הרוג בצד הישראלי עלול להוביל ללחץ ציבורי לסיום המבצע.

ישראל קצובר, הפרשן הצבאי והמדיני של עיתון "המודיע", אומר ל"כיכר השבת" כי ישראל נגררה לפעולה הקרקעית. "זו פעולה של אין ברירה. לא שישראל רצתה את זה, ישראל התגלגלה לזה בעקבות כל האירועים שהיו במהלך השנתיים האחרונות בדגש על החודשיים האחרונים".

קצובר מסביר: "חמאס החל לספוג את המכות הבינלאומיות שדרדרו את מצבו ועד לזה שהוא התחיל לעשות מעשים כמו חטיפת הנערים והמהומות שהיו בשטחים. ישראל נתנה להם אולטימטום ואמרה 'אש יענה באש ושקט יענה בשקט' מתוך כוונה שיהיה שקט אך החמאס המשיך שלו ובכך גרר את ישראל למהלך שהייתה רוצה לעשותו רק בעוד כמה שנים".

"תראה", אומר קצובר בהתייחסו ליעדי המבצע. "במבצעים כאלה אתה מתפלל ומייחל שתגיע ליעדים. צריך לקוות שהיעדים אותם הציב הדרג המדיני לדרג הביטחוני, הם יעדים טובים. הרי לא מפרסמים מהם היעדים, האם זה מהלך שנועד רק להרתיע את החמאס או גם למוטט את החמאס".

לדבריו, יש תמיכה עולמית ביציאה לפעולה הקרקעית: "אין ספק שאנחנו באיזו שהיא נקודה שמוליכה יותר למיטוט החמאס מאשר להרתעה כי גם הנושא המצרי משחק לטובתנו וגם מה שקורה בסוריה וגם העולם מבין שאחרי שישראל הבליגה אז יש קרדיט ומתן לגיטימציה לפעולה גדולה ושורשית".

"בכל כניסה לשטח נורא צפוף המחיר עלול חלילה וחס לעלות יקר", מזהיר הפרשן הצבאי. לדבריו, באם יהיו הרוגים נוספים בצד הישראלי, ייתכן ותהיה ביקורת אזרחית שתביא לסיום המבצע, "זו נקודה שבעבר שכשהתחילו הפגיעות בחיילים של צה"ל אז לאט לאט התהפכה המגמה בתוך החברה הישראלית שהתחילה ללחות לחדול ולהפסיק ובשל-כך עצרו מבצעים באמצע הדרך. השאלה מה יקרה הפעם ואת זה נדע בימים הקרובים".

הפרשן הצבאי והמדיני אומר כי "בתחילת המבצע הדרג המדיני מאוד לא רצה לצאת לכניסה קרקעית וגם בקרב הקצינים הבכירים בצה"ל לא היה רצון רב ללכת עכשיו למלחמה". לדבריו, "הם אמרו שאפשר להרתיע את חמאס - לאו דווקא למוטט אותו, כל זאת בגלל שמצבו של הארגון נמצא בשפל לאחר שהוא הולך ומידרדר כלכלית, מדינית ומבודד בעולם. לאור זאת הם חשבו תחילה שאולי זה יצור מצב של רגיעה בעתיד, אבל ברגע שראו שהחמאס מרים ראש ויורה ללא הפסקה ולא מוכן לקבל הפסקת אש, אז כל הדרגים אישרו את הפעולה פנימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר