האלוף יעקב עמידרור ל'כיכר השבת': "צריך לכבוש את רצועת עזה"

האלוף במיל' יעקב עמידרור סבור כי כי אם רוצים להשיג שקט יש לכבוש את רצועת עזה לחלוטין. בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא אומר: "אין מבצע צבאי בלי הרוגים ופצועים" (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
האלוף במיל' יעקב עמידרור עם הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ (צילום: פלאש 90)

ראש המטה לביטחון לאומי שכיהן בתפקיד בממשלה הנוכחית בראשות ראש הממשלה, נתניהו, סבור כי אם רוצים להשיג שקט שלא תלוי בהפסקת אש, צריך לכבוש את רצועת עזה. לדבריו, המבצע כעת נועד אך ורק לחשוף מנהרות.

יעקב עמידרור, אלוף בצה"ל במילואים שכיהן כראש המטה לביטחון לאומי, אומר ל"כיכר השבת" כי לפי שעה מטרת המבצע היינה חשיפת המנהרות: "מדובר במבצע שהוגדרה לו מטרה מאוד ברורה וצריך לבצע את זה וברגע שהדרג המדיני החליט, הצבא צריך לבצע. המטרה המפורשת היא לאתר את המנהרות ולהשמיד אותם".

לדבריו, המבצע לא נועד כלל להסיר את איום ירי הרקטות אל אך ורק להסרת איומי חדירת המחבלים לשטח ישראל: "המבצע לא נעשה עבור תושבי המרכז בכלל - אין להם שום שייכות למבצע. המבצע נועד על מנת למנוע חדירת מחבלי חמאס אל תוך מדינת ישראל - ליישובים הקרובים אל גדר הביטחון. זה לא נוגע בכלל לירי הטילים והרקטות".

עמידרור ששימש כמזכיר הצבאי ונשא במספרים תפקידים בכירים אומר כי בכדי למגר את ירי הטילים יש "להביא את חמאס להפסקת אש או אם רוצים למנוע את היכולת אז יש לכבוש את רצועת עזה".

ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר אומר כי "ישראל לא רצתה באירוע הזה. לישראל היה טוב עם השקט שהיה מסוף נובמבר 2012 ואם החמאס היה רוצה להמשיך בשקט אז המבצע הזה לא היוצא אל הפועל". לדבריו, "אם לא רוצים לבסס את השקט במדינת ישראל על הפסקת אש, אלא אל על-כך שלחמאס אין יכולת על מדינת ישראל, צריך להרחיב את המבצע".

בהתייחסו לאפשרות שהדעה בציבור הישראלי תשתנה בעקבות ההרוגים והפצועים במתרבים בצד הישראלי, אומר עמידרור, כי ברור היה שיהיו הרוגים: "אני לא מבין בהלך הרוח בציבור הישראלי אבל אם מישהו חשב ללכת למבצע צבאי בלי שיהיו הרוגים ופצועים אז הוא לא יודע מה זה מבצע צבאי. אין מבצע צבאי בלי פצועים והרוגים. זה ההבדל בין לדבר על מבצע צבאי לבין לעשות מבצע צבאי".

עמידרור שהינו חובש כיפה, אומר כי ברור ישנה אפשרות שיהיו הרוגים נוספים בצד הישראלי וכי ישנו הבדל בין עולם התורה לעולם הצבאי בנושא ההרוגים: "חס ושלום יכולים להיות עוד הרוגים. תראה, יש ביטוי בעולם החרדי 'ממתים עצמם באוהלה של תורה' שם אף אחד לא מת. במבצע צבאי אנשים מתים וזה אחד ההבדלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר