שלושת לוחמי "מגלן" נהרגו במרפאה של האו"ם

ממצאי התחקיר על התקרית הקשה בעזה בה נהרגו שלושה לוחמי "מגלן" בפיצוץ מבנה ממולכד, מעלים כי המבנה היה מרפאה של אונר"א, סוכנות האו"ם לפליטים פלסטיניים (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
לוחמים מובהלים לבית החולים (צילום: פלאש 90)

ממצאי התחקיר על התקרית הקשה בעזה, בה הרגו שלושה לוחמים מיחידת העילית של צה"ל "מגלן" ונפצעו 20 חיילים נוספים, מתפרסמים היום (חמישי) ומציגים תמונה מדאיגה מצד צה"ל ומביכה נמצד האו"ם.

על פי התחקיר, המבנה הממולכד שקרס על הלוחמים באזור חאן יונס היה מרפאה של אונר"א, סוכנות האו"ם לפליטים פלסטיניים. לדברי קצין בכיר בפיקוד דרום, "חמאס הסתיר בתוך הקיר 12 חביות של חומר נפץ שכל אחת מהן שקלה 80 ק"ג".

בתחילה חשבו כי הלוחמים נכנסו אל המבנה מבלי שהוא יופצץ קודם כניסת הלוחמים, אך ממצאי התחקיר מעלים כי בטרם נכנסו כוחות מגלן אל המרפאה נורה פנימה פגז, זאת מחשש שהמרפאה ממולכדת.

לאחר מכן, הכוח של מגלן פרץ פנימה יחד עם לוחמים מהיחידה לסילוק פצצות ולוחמי יחידת הכלבנים עוקץ.

זמן מה לאחר כניסת הכוחות אל המרפאה נשמע פיצוץ עז וחלק גדול מהמבנה קרס על הלוחמים. כאמור, כתוצאה מכך נהרגו שלושה לוחמי מגלן, סמל-ראשון מתן גוטליב, בן 21 מראשון לציון, סמל-ראשון עומר חי, בן 21 מסביון וסמל-ראשון גיא אלגרנטי, בן 20 מתל אביב. ה' יקום דמם.

בנוסף, 20 לוחמים נפגעו, בדרגות פציעה שונות, באירוע הקשה. על פי התחקיר, דחפור הנדסי עליו היו כמה לוחמים נטה על צדו בשל ההדף הרב שנגרם מהפיצוץ העז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר