יצחק קקון ל'כיכר השבת': "הצבא לא סיים עם המנהרות, זה טיוח"

יממה לאחר תחילת הפסקת האש, טוען יצחק קקון, עורך 'יום ליום' ותושב שדרות כי הצבא טוען שהוא סיים עם המנהרות אך זה לא נכון. "זה סיפורים, זה טיוח", טוען קקון (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חיילי צה"ל בפיר מנהרה (צילום: פלאש 90)

יממה אחרי תחילת הפסקת האש הזמנית בין ישראל לארגון הטרור חמאס, תושבי הדרום עדיין חוששים מהעתיד לקרות. לדבריהם, הם צריכים לקבל מסרים ברורים מגורמי הצבא ומראשי המדינה כי לא ייתכן מצב שבו מחבל יגיח ממנהרה ויבצע בהם טבח.

יצחק קקון, עורך עיתון 'יום ליום' ותושב שדרות, אומר ל"כיכר השבת" כי "שדרות לא נמצאת בקו הראשון אלא יישובים אחרים כמו נתיב העשרה וכרם שלום, אך עד לתחילת המבצע כולנו היינו חשופים לסכנת מנהרות. סכנת הרקטות תמיד הייתה ותהיה ונתפלל שלא יהיו עוד".

"נכון שאותם מדינאיים יצטרכו לעמוד מול ועד חקירה או מול מבקר המדינה ולהשיב תשובות לשאלות איך הם לא ידעו את העוצמה והגודל ואיך הם לא ידעו על הפעילות בהפתעה של המחבלים מהמנהרות", אומר קקון.

קקון שמתעסק בנושאי צבא וביטחון תוקף את דברי הצבא כי הם סיימו עם המנהרות בעזה. "הם אומרים הנה סיימנו עם המנהרה האחרונה, זה לא נכון. זה סיפורים, זה טיוח", הוא טוען.

בכדי להרגיע את התושבים, אומר הכתב הצבאי כי "הם צריכים לומר את האמת שחמישים אחוז מהמנהרות לא אותרו וחמישים אחרים הותרו. הם צריכים לבוא לתושבים ולומר להם 'מה שאנחנו איתרנו - טיפלנו'. וזה נכון. 'אנחנו משנים את היערכות שלנו על הגבול', זאת אומרת תושבי אשקלון שדרות, נתיבות ואופקים אתם תהיו בטוחים כי נעשה כמה נקודות חיץ שלא יהיה מצב שמחבל יצא מהמנהרות והוא לא יעבור דרך כוחות הצבא".

"אם הם יגידו את זה, אז חמישים אחוז מהתושבים יהיו רגועים. בנוסף צריך למעשה לפתח את הטכנולוגיה על מנת לאתר מנהרות באופן מידי. בנוסף הנוכחות הצבאית ביישובים ומקומות חקלאיים הנמצאים סמוך לגבול הוא צריך להיות עם תחושת ביטחון שאף מחבל לא יוכל לפגוע בו", מוסיף קקון.

"ברור שההפתעה שהמחבלים תכננו להגיע יחד ולטבוח בבת אחת בתושבי עזה, לא קיים יותר ולא יהיה. אין אפשרות כזו", קובע קקון לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר