חיסול דרמטי

צה"ל חיסל שלושה בכירים בזרוע הצבאית של החמאס

הזרוע הצבאית של ארגון החמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה כי ישראל חיסלה שלושה בכירים בארגון. הבכירים שחוסלו הם: ראאד אל-עטאר - מפקד חטיבת רפיח בזרוע הצבאית ומהאחראים לחטיפת גלעד שליט, מוחמד אבו שמאלה - מפקד החטיבה הדרומית של חמאס ומוחמד ברהום, בכיר נוסף (חדשות)

ב. נסני | כיכר השבת |
שלושת בכירי החמאס שחוסלו (צילום: وكالة صفا)

מבצע צוק איתן - חיסול ממוקד: חיל האוויר בשיתוף השב"כ חיסלו הלילה (חמישי) שלושה בכירים בזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, יממה לאחר ניסיון החיסול של ראש הזרוע הצבאית מוחמד דף שעדיין לא ברור מה עלה בגורלו.

בהודעת הזרוע הצבאית של הארגון נמסר כי שלושת הבכירים שחוסלו הם ראאד אל-עטאר, מי שהיה מפקד חטיבת רפיח בזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד אבו שמאלה, מי שהיה מפקד החטיבה הדרומית של חמאס ומוחמד ברהום, בכיר נוסף בזרוע הצבאית.

ראאד עטאר היה מהאחראים לחטיפתו של גלעד שליט. בחודש האחרון ביתו הופצץ אך הוא לא נפגע, גם במהלך "עמוד ענן" צה"ל ניסה לחסל אותו ללא הצלחה, כאמור כעת חיל האוויר חיסל אותו ברצועת עזה.

בהודעת שירות הביטחון הכללי נמסר כי "התקיפה בוצעה בעקבות פעילות מודיעינית ומבצעית, שהובילה לאיתור ופגיעה בשני פעילים מרכזיים מלב ההנהגה הצבאית של חמאס".

צפו: הפצצת ביתו של פעיל חמאס באל בוריג' (צילום: وكالة صفا)

שלושת הבכירים חוסלו בהפצצת בניין בן ארבע קומות ברפיח, בדרום רצועת עזה. במקום נהרגו לפחות שישה בני אדם.

אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "ראשי ארגוני הטרור והמפקדים שלהם הם יעד ראשון במעלה. אף אחד לא חסין".

דובר צה"ל מוסר כי "צה"ל בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי סיכל במהלך הלילה שני מפקדי טרור בכירים בזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, ראאד עטאר ומחמד אבו שמאללה, אשר שהו במבנה ברפיח".

עוד נמסר כי ראאד צובחי אחמד עטאר, יליד 74', הינו מפקד בכיר בזרוע הצבאית של חמאס האחראי על אזור רפיח. עטאר נטל חלק במספר פיגועי ירי, פיגועי מטען בהם נהרגו ישראלים ובפיגועי חדירה לשטח הארץ. כמו כן, היה מעורב עמוקות בתכנון ובביצוע חטיפת החייל גלעד שליט וכן בהחזקתו בשטח הרצועה.

"במסגרת תפקידו", אומרים בצה"ל, "היה אחראי עטאר על הכוונת כלל הפעילות הצבאית בגזרה, כולל קידום פיגועים מורכבים, חפירת מנהרות התקפיות לשטח ישראל והכוונת פעילות משטח סיני. כמו כן, מעורב עטאר בהברחת אמצעי-לחימה לרצועת עזה ועל בניין הכוח באזורו".

מחמד אברהים צאלח אבו שמאללה, יליד 74', מפקד ארגון הטרור חמאס הבכיר ביותר בדרום רצועת עזה ומבכירי הזרוע הצבאית של חמאס. פיקד על כל המערכה בגזרה הדרומית. הינו חבר ותיק בהנהגה הצבאית של חמא"ס.

אבו שמאללה החל פעילותו יחד עם מוחמד דיף וראאד עטאר עוד בתחילת שנות ה-90. מאז, היה מעורב באופן ישיר בביצוע והכוונת עשרות פיגועים קשים בהם: 1994- רציחתו של קצין צה"ל בפיגוע משיכה באזור רפיח. מעורבות בפיגועי מנהרות תופת בהם נהרגו ונפצעו חיילים לדוגמה: מנהרת התופת במוצב "אורחאן" ובמוצב JVT בשנת 2004. שישה חיילים נהרגו ונפצעו למעלה מעשרה. היה מעורב בהכוונת פיגוע תופת במעבר כרם שלום במאי 08' במסגרתו נעשה שימוש בג'יפים ממולכדים. 13 חיילים נפצעו.

אבו שמאללה הינו ממתכנני הפיגוע בגזרת כרם שלום ביוני 06' במהלכו נהרגו 2 חיילי צה"ל ונחטף החייל גלעד שליט.

במהלך מבצע "צוק איתן" היה מעורב בהוצאה לפועל של חדירת 13 מחבלי חמאס דרך מנהרה בגזרת סופה.

דובר צה"ל הוסיף כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה נגד אזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל".

ראאד אל-עטאר
מוחמד אבו שמאלה
מוחמד ברהום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר