בתגובה לחיסול רוצחי הנערים: החמאס ביטל את המו"מ בקהיר וחזר בו

המשא ומתן העקיף בין ישראל לחמאס בקהיר בוטל עקב חיסול שני רוצחי שלושת הנערים על ידי כוחות הביטחון, אך זמן קצר לאחר מכן הודיע בכיר חמאס כי המגעים יחודשו (ביטחון)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המשלחת הפלסטינית בקהיר (צילום: עבד רחים קאטיבי /פלאש 90)

המשלחת הפלסטינית לשחות המשא בקהיר על ההסכם בין חמאס וישראל בעקבות מבצע "צוק איתן", הודיעה כי היא מבטלת את הגעתה לקהיר היום (שלישי) בעקבות חיסולם של שני חוטפי ורוצחי שלושת הנערים נפתלי פרנקל, אייל יפרח וגיל-עד שאער.

זמן קצר לאחר מכן מסר מחמוד א-זהאר לרויטרס כי המשלחת הפלסטינית כן תשוב לשולחן הדיונים למרות החיסולים.

המשא ומתן אמור היה להתחיל היום במצרים זאת במסגרת ההסכם שהביא לסיום המבצע ברצועת עזדה ולפיו ידונו הצדדים תוך חודש ימים מאז תחילת הפסקת האש, על הסכם ארוך טווח. מבחינת המשלחת הפלסטינית מדובר בצעד מחאתי בעקבות חיסולם של אנשי החמאס.

בתוך כך, ראש הלשכה המדינית של חמאס חלאד משעל שנחשב לגורם הקיצוני בארגון הטרור חמאס הודיע היום כי אין בכוונתו לאפשר השגת הסכם עם ישראל במצב שבו דרישת ישראל לפירוז עזה עודנה קיימת. "אף אחד, בין אם הוא גדול או קטן, לא יפקיע את זכות ההתנגדות, והנשק שלה אינו עומד למיקוח ואין מקום לעוררין על כך". אמר.

הערכה הרווחת במערכת הביטחונית הישראלית וגם הפלסטינית היא כי לארגון הטרור חמאס אין כוונות לחדש את הלחימה לא על רקע הריגת החטופים ולא על רקע היא ההסכמות בין הצדדים. "אני לא חושב שישנה אפשרות שתחודש הלחימה בעזה", אמר בכיר פתח ברצועת עזה הישאם עבד א-ראזק, בשיחה עם ynet. לדבריו, "אף אחד מהצדדים לא מעוניין להגיע לזה ואני מקווה שהמפגש בקהיר יצליח ויוביל להפסקת אש".

מרוואן קוואסמה ועמאר אבו עיישה שחטפו ורצחו את שלושת הנערים הי"ד, חוסלו הלילה בפעולה משולבת של השב"כ, הימ"מ וצה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר