השר יעלון עורך סבב התייעצויות לבחירת הרמטכ"ל

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון עורך בימים האחרונים סבב התייעצויות עם קודמיו בתפקיד לבחירת הרמטכ"ל הבא. יעלון שוחח עם השרים לשעבר ברק ופרץ וייפגש מחר עם שאול מופז (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שר הביטחון משה (בוגי) יעלון (צילום: נועם ריבקין / פלאש 90)

בתהליך בחירה שקט למדי וללא פרשות מסעירות, תהליך בחירת הרמטכ"ל הבא, שזהותו תיחשף בימים הקרובים, נמשך כל העת, ואם לא יקרה משהו דרמטי ברגע האחרון, גם סיומו יהיה שקט כתחילתו.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ימשיך מחר (רביעי) בסדרת הפגישות עם גורמי ביטחון לשעבר להם ניסיון עשיר בתחום וזאת בכדי לשמוע את דעתם בדרך לבחירתו את המועמד המועדף עליו לתפקיד הרמטכ"ל. יעלון ייפגש עם שר הביטחון לשעבר שאול מופז שכיהן גם בתפקיד הרמטכ"ל.

היום קיים השר שתי פגישות חשובות בלשכתו בקריה עם המועמדים לתפקיד, האלופים גדי אייזנקוט ויאיר נווה. השר שמע מכל אחד על תכניותיו לעתיד במידה וייבחר לתפקיד הרמטכ"ל, ומה דעתו בנושאים הצבאיים העומדים לפתחה של מדינת ישראל.

מיד לאחר מכן נפגש השר עם שרי הביטחון לשעבר, חבר הכנסת פואד בנימין בן אליעזר ויצחק מרדכי. כמו כן נפגש עם סגן הרמטכ"ל לשעבר, משה קפלינסקי.

עם שובו מוושינגטון לפני כמה ימים החל השר יעלון בהתייעצות עם גורמים במערכת הביטחון לשעבר וזאת בכדי לשמוע את דעתם על המועמדים השונים ומי מבחינתם ראוי לתפקיד הצבאי הנחשק.

יעלון היום בהשקת פס הייצור לכנפי ה-f 35 (צילום: מתוך ynet)

לפני הפגישות היום שוחח השר בין היתר עם שרי הביטחון לשעבר אהוד ברק ועמיר פרץ. כמו כן שוחח השר עם הרמטכ"לים בדימוס, גבי אשכנזי ודן חלוץ.

לפני שנפגש עם בכירי מערכת הביטחון לשעבר ביקש יעלון לבדוק משפטית האם שני המועמדים לתפקיד, האלוף גדי אייזנקוט והאלוף יאיר נווה, יכולים לקבל על עצמם את תפקידם מבחינה משפטית. לשאלה זו נדרש היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, שהכריע כי אין כל מניעה משפטית במועמדותם.

על פי ההערכות השונות, שר הביטחון צפוי להודיע על החלטתו כבר בימים הקרובים. החלטתו תועבר לוועדת טירקל הבוחנת את המועמדים השונים לכל התפקידים במדינה, ומיד לאחר מכן ההצעה תובא לאישור הממשלה. במידה ולא יהיו עיכובים משמעותיים הרמטכ"ל הבא יחל את תפקידו בחודש פברואר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר