נחשף מכתב הרמטכ"ל נגד השב"כ: "חצו כל נורמה מוסרית ואתית"

סערת המכתב החריף ששלח הרמטכ"ל בני גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו נגד ראש השב"כ יורם כהן, נמשכת. הבוקר, נחשף ב"ידיעות אחרונות" המכתב המלא של הרמטכ"ל (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
בני גנץ עם יורם כהן (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, שיגר מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו, נגד ראש השב"כ יורם כהן, בו הוא מאשים אותו בפרסום טענות שקריות על-כך שהשב"כ התריע מראש כי החמאס מתכנן לפתוח מלחמה בחודש יולי.

הבוקר (חמישי), חושף העיתונאי יוסי יהושוע, ב"ידיעות אחרונות", את המכתב המלא ששיגר הרמטכ"ל לנתניהו.

לכבוד: ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו

בתוכנית "עובדה" חצו גורמי שב"כ כל נורמה מוסרית ואתית. זהו ביטוי עמוק לחוסר קולגיאליות בין-ארגונית ומהווה מבחינתי חציית קו אדום. בתוכנית הוצג מידע באופן מגמתי, שיצר מצג שווא שלפיו השב"כ הוא ארגון המודיעין הבלעדי לרצועת עזה, שביצע מלאכתו נאמנה בעוד שכל היתר - אמ"ן, צה"ל והדרג המדיני - קפאו.

אני קובע נחרצות כי השב"כ לא העביר התרעה ולא התריע על כוונת החמאס למלחמה ביולי, כעניין יזום ומוחלט. מעולם, בשום דיון בראשותי, לא הוצג נושא המלחמה או המערכה האפשרית, וקל וחומר שלא היה כל דיון בתחילת 2014 על אודות מלחמה קרבה, לא בדרג הצבאי ולא בדרג המדיני.

שיתוף הפעולה של השב"כ עם תוכנית הטלוויזיה, המאדיר את הארגון תוך הכפשת הדרג המדיני, הוא שבר מוסרי ואתי.

צה"ל הואשם כגוף שלא פעל חרף המידע שהועבר על ידי השב"כ, ואני מוצא לנכון להביע בפניכם את מחאתי החריפה על אופן ניהול זה. יש לחקור אירוע תקשורתי זה עד תום.

צר לי, לא שיערתי שנגיע למצב הזה, אך עד כאן. לטעמי, עצם חשיפת השב"כ כארגון ביון, חשיפת מידע שהיה ברשות אנשיו ושיטות הפעולה שנקט היא תקדימית ומסוכנת, ולא ברור על ידי מי אושרה חשיפת שערורייתית זו.

על החתום, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ

הרמטכ"ל גנץ שיגר את המכתב לראש הממשלה נגד ראש השב"כ לאחר שבכירים בארגונו הטיחו האשמות חריפות כנגד צה"ל והמערכת המדינית וזאת לאחר שטענו בראיון לערוץ 2 כי במידע שהועבר חודשים קודם המבצע האחרון לא נעשה דבר.

במערכת הצבאית טענו כי לא ניתן היה להמשיך הלאה לסדר היום לאחר שארגון ביטחוני חשוב במדינה מטיח האשמות כאלה חמורות ולכן הרמטכ"ל ראה צורך בשליחת המכתב לראש הממשלה שיטפל בנושא.

לאחר פרסום דבר המכתב בתקשורת, זימן אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה דחופה את ראשי מערכת הביטחון, ראש השב"כ יורם כהן והרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, והנחה את שניהם לחדול לאלתר מהטחת האשמות בפומבי בין הצדדים ובין הארגונים וקרא להם להתדיין לעומקם של דברים בחדרים סגורים.

"יש לכולנו אחריות לאומית לביטחון מדינת ישראל ועלינו להמשיך בשיתוף פעולה מלא למען ביטחונם של אזרחי ישראל", אמר ראש הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר