בעקבות ההתפרעויות האלימות

צה"ל אישר לחיילים לפתוח באש לעבר משגרי זיקוקים

לאור העלייה בשימוש בירי זיקוקים לעבר כוחות הביטחון בהפגנות ערביות, אישר פיקוד מרכז לחיילים לפתוח בירי חי. לוחם שנקלע למתקפת זיקוקים: "הרגשתי שאני נמצא בסכנת חיים ולא התירו לנו לפתוח באש, רק לירות באוויר על מנת להרתיע. בעיניי זה נחוץ". קצין: "לראות בנושא הזיקוקים איום מתפתח" (בארץ, ביטחון)

קובי רוזן | כיכר השבת |
טרור הזיקוקים (Sliman Khader/Flash90)

המאבק בטרור המתגבר: בפיקוד מרכז הוחלט לאחרונה להתיר לחיילים לפתוח באש חיה כתגובה לירי זיקוקים שעד עתה נחשב לתופעה שאינה מסכנת חיים, כך מפרסם בסוף השבוע שבועון צה"ל "במחנה". ההחלטה מגיעה לאחר שבמסגרת האירועים האלימים האחרונים ברחבי הארץ עשו מתפרעים ערבים שימוש בירי זיקוקים לעבר כוחות הביטחון.

כיום, עושים המתפרעים שימוש בכמה סוגים של זיקוקים; פגזים, סטטיים וכוורות המאפשרות ירי של כמה זיקוקים ברצף. עד עתה, יצויין, אפשרו הוראות הפתיחה באש לבצע ירי חי במצב של סכנת חיים כשלא ניתן להתגונן בצורה אחרת מלבד ירי, אולם כעת כאמור הוחלט לאפשר לבצע ירי חי גם במקרים של ירי זיקוקים.

טרור הזיקוקים (ארכיון)

לוחם מחטיבת חי"ר באוגדת יהודה ושומרון צוטט כאומר: "הרגשתי שאני נמצא בסכנת חיים, ולא התירו לנו לפתוח באש, רק לירות באוויר על מנת להרתיע".

הלוחם הוסיף: "בעיניי זה נחוץ להפעיל הוראות פתיחה באש במקרים בהם ברור שמי שיורה רוצה לפגוע. הרבה פעמים הם לא יורים לאוויר, אלא יורים בכינון ישיר על אנשים".

מתפרעים בירושלים, בחודש האחרון (הדס פרוש, פלאש 90)
טרור הזיקוקים (Sliman Khader/Flash90)
ירי "כוורת" זיקוקים (Sliman Khader/Flash90)

לפי הדיווח בחדשות 2 אונליין, קצין בפיקוד המרכז אמר כי "יש לראות בנושא הזיקוקים איום מתפתח. בחצי השנה האחרונה מאז מבצע 'שובו אחים' אפשר לראות כי ישנה עלייה בשימוש העוין בזיקוקים". גורם נוסף אמר כי "ניתן להעריך כי לאורך זמן ישתמשו יותר ויותר בחומר ההודף בזיקוקים לפעילות חבלנית עוינת, בשל זמינותו ועלותו הנמוכה".

בשבוע שעבר, פשטו לוחמי משמר הגבול על בית בשכונת סילוואן ואיתרו מצבור ענק של זיקוקים שישמשו או נועדו לפי החשד לשמש את המתפרעים בהפגנות השונות. לצד הזיקוקים, נתפסו גם בקבוקים עם גולות, אקדחי אוויר וציוד נוסף החשוד כגנוב.

ילדי הזיקוקים מדברים (מומחד שינאווי - ynet)

מפקד יחידת 'קורל' רפ"ק אבירם בז'ראנו סיפר כי "פעילות זו כמו רבות אחרות, נועדה על מנת לסכל את הפרות הסדר ולהעמיד לדין את המסיתים ומחולל הפרות הסדר. אמצעים אלו עלולים לפצוע שוטרים ואזרחים, כפי שקרה לא אחת בעבר, ותפיסתם היא צעד חשוד במניעת הפרות הסדר ושמירה על ביטחון אזרחי הבירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר