פקח אגד למגזר החרדי טוען - "'אגד' פיטרה 27 נהגים ערבים"

פקח 'אגד' לציבור החרדי טוען כי החברה פיטרה 27 נהגים שארגנו הפגנות והתסיסו את העובדים. מקורות אחרים בחברה מכחישים מכל וכל את הידיעה על פיטורי עובדים(ביטחון)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יוסוף חסן אל-רמוני: התאבדותו הציתה את המהומות (צילום מסך מתוך פייסבוק)

"אגד" לוקחת את ההגה לידיים: שעות לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" חברת "אגד" מודיעה כי היא פיטרה עשרים ושבעה נהגים תושבי מזרח ירושלים שהסיתו נהגים אחרים לפתוח בשביתת פתע שנמשכה כמה ימים מאז היוודע דבר מותו של נהג החברה, יוסף ראמוני, שנמצא תלוי במסוף אגד בהר חוצבים, ותוצאות נתיחת גופתו קבעו כי שם קץ לחייו ולא נרצח על רקע לאומני כטענת הפלסטינים.

אורן רם, פקח "אגד" למגזר החרדי, אמר הבוקר ל"כיכר השבת": "כל אלה שהיו מראשי ההפגנות והתסיסו את שאר הנהגים לא להגיע לעבודה פוטרו מתפקידם וזאת בעקבות החלטת הנהלת אגד. מדובר בעשרים ושבעה נהגים המתגוררים במזרח ירושלים".

בעקבות כך, החברה תגייס נהגים חרדים לעבודה. "יש לנו חמישים נהגים חרדים בבית ספר נהיגה של אגד וביום ראשון הם יתחילו את הקורס".

הפקח מספר כיצד החלה השביתה: "ראשי הנהגים איימו על שאר הנהגים. יש נהגים בסדר אבל מהפחד הם ירדו מההגה וחזרו לבתיהם. כתוצאה מכך שלוש מאות נהגים לא הגיעו לעבודה. לא כולם לא רצו לעבוד אבל הבעיה שיש מסיתים ובכוח הם הורידו אותם מההגה וזה מה שקרה בימים אלו".

הפקח טוען כי בקרוב יפוטרו נהגים נוספים: "תשעים וחמישה מהנהגים חזרו לעבודתם. אנחנו רואים הבוקר שהשירות עבד. יש שירות מלא. אנחנו נמשיך לגייס נהגים ומדובר בתהליך. לאט לאט אנחנו מדללים נהגים לא בסדר. אגד בודקת מקרוב ויודעת הכול".

הלחץ הציבורי כנגד חברת "אגד" החל בעקבות מכתבם של הנציגים החרדים בעיריית ירושלים, סגן ראש העיר יוסי דייטש וחבר המועצה יצחק פינדרוס ששיגרו מכתב ליו"ר מזכירות חברת "אגד", מר אבי פרידמן, בו הם קבלו על המצב.

הבוקר חבר המועצה יצחק פינדרוס דרש מחברת "אגד" לפרסם את שמותיהם של אותם נהגים שפוטרו וזאת מהסיבה שטען אתמול בשיחה עם "כיכר השבת": " צריך לפרסם את שמותיהם לציבור הישראלי וזאת בכדי שלא יעבדו בהסעות ילדים למחרת הפיטורים. צריך להוציא אותם מכלל שירות ציבורי. אסור להעסיק נהגים טרוריסטים".

דובר חברת "אגד", רון רטנר, הכחיש את הפרטים בשיחה עם "כיכר השבת": "אגד לא פיטרה אף לא נהג אחד מבין הנהגים הערבים אזרחי ישראל, המידע שנמסר בשוגג מפיו של פקח התנועה, אינו נכון וזה בבחינת חוטא ומחטיא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות