נתניהו: "נטפל בסוחרים הפלסטינים שהיו בנתיב הרצח בירושלים"

ראש הממשלה נתניהו סייר עם שר הביטחון יעלון והרמטכ"ל איזנקוט בזירת הפיגוע בו נרצחו בני הזוג הנקין הי"ד, הבטיח לשבור את גל הטרור, קרא למנוע התהלמות והתייחס למצב בי-ם (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: עמוס בן גרשון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר בצהריים (שלישי) במקום הפיגוע, בו נרצחו בני הזוג הנקין הי"ד, יחד עם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. בתום הביקור במקום הפיגוע התקיים בחטמ"ר שומרון דיון ביטחוני.

במהלך הסיור אמר נתניהו: "אני ביקשתי לבוא הנה היום יחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל כדי לראות במו עיני את מקום הפיגוע, את הפריסה המבצעית, את הפעולה של הכוחות בשטח ולעמוד על שורה של אמצעים ודרכים שאנחנו יכולים להשתמש בהם כדי למגר את גל הטרור הזה".

נתניהו שיבח את כוחות הביטחון ואמר: "אני רוצה לשבח את צה"ל, השב"כ ואת המשטרה על עבודה מצוינת ומהירה, של פיענוח הרצח הנתעב של הזוג הנקין וכמובן על פעילות תפיסת האנשים. זה חשוב. זה דבר שאנחנו רוצים להיות יכולים למנוע ובמקרה הצורך לתפוס את המבצעים באותה מהירות, באותה יעילות".

לדבריו: "חלק ניכר מהפיגועים נעשים לאורך צירי הדרכים ואנחנו סיכמנו כאן על תכנית רצינית מאוד שבה אנחנו נפרוס מצלמות, לא רק קרקעיות אלא גם אוויריות, בכל הצירים ביהודה ושומרון, עם חמ"לים, קישוריות, עם יכולת תגובה מהירה – הדבר הזה יכול לשנות באופן משמעותי את היכולת שלנו לסכל פיגועים כאלה וגם כמובן להתחקות אחר המבצעים – זה מרכיב מאוד מאוד חשוב בהשבת הביטחון".

"אני רוצה להבהיר" הוסיף ראש הממשלה: "שצה"ל יחד עם שאר זרועות הביטחון עושה הרבה מאוד דברים אחרים והוא ממשיך לעשות אותם ביתר שאת. אין כאן שאלה של גיבוי, אין כאן שום שאלה של תמיכה – היא ניתנת ביד רחבה וכולם יודעים את זה. כולם חוץ מאשר מי שאומר את ההיפך ולדעתי גם שם יודעים את זה ויש אחריות שנדרשת ממנהיגי ציבור, כולל בהתיישבות, אולי קודם כל בהתיישבות, לנהוג באחריות, לדייק. אנחנו בתוך מאבק מתמשך, מאבק כזה לא דורש התלהמות, הוא דורש הרבה עוצמה, הרבה תקיפות, הרבה קור רוח ושיטתיות - אנחנו מפעילים את זה".

בהתייחסו לפיגועים בירושלים אמר נתניהו: "ירושלים זה כמובן קליפת האירועים והר הבית הוא הליבה בתוך הליבה, באמצעים שונים, גם כן תוך שמירה על הסטטוס קוו, אבל הסטטוס קוו אינו מאפשר הכנסת מטעני צינור למסגד אל-אקצא, הסטטוס קוו בוודאי אינו מאפשר זריקת בקבוקי תבערה ואבנים".

ראש הממשלה התייחס לאותם פלסטינים ששהו בזירת הפיגוע בעיר העתיקה וצפו מהצד ברצח אהרון בנט-בניטה והרב נחמיה לביא הי"ד: "אנחנו הנחנו את המשטרה ואת שאר כוחות הביטחון לטפל בתופעות האלה בתקיפות ואני מבקש גם לטפל באותם סוחרים, באותם פלסטינים שהיו שם בנתיב, שרצה אישה יהודייה דקורה ומדממת, הם יורקים עליה, בועטים בה. אני ביקשתי חקירה של האנשים האלה, העמדתם לדין וסגירת חנויותיהם בהתאם ליכולת המשפטית".

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט אמר כי "יש לצה"ל כל השנה חופש פעולה מלא באיו"ש. אי אפשר שיהיה 100 אחוז הצלחה".

"לצערי צה"ל פועל בימים האחרונים גם מול הפרות סדר של קומץ יהודי שפוגע באפקטיביות שלנו וביכולת שלנו למקד את הפעולה שלנו נגד הטרור הפלסטיני", האשים הרמטכ"ל, "הייתי שמח שהם יסמכו על צה"ל שיספק ביטחון ותחושת ביטחון לתושבי איו"ש כולם. אי אפשר להבטיח 100 אחוז הצלחה במציאות המורכבת שבה אנו פועלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר