צפו בוידאו

כך השתלטו כוחות צה"ל על הספינה עם הנשק האיראני

פירוקה של האוניה שהבריחה את הנשק האיראני נמשך בנמל אשדוד. דובר צה"ל משחרר וידאו מהשתלטות חיל-הים על הספינה לפני שהובאה לחוף אשדוד ומיד לאחר שנקשרה הוחל בפירוקה. עד-כה הורדו ממנה כ-1000 טילים ופצצות מסוגים שונים וההערכה היא שעוד נותרו עליה כ- 2000 פצצות נוספות (צבא וביטחון)

יוני גבאי | כיכר השבת |

פירוקה של האוניה שהבריחה את הנשק האיראני נמשך בנמל אשדוד. הנה גם וידיאו מהשתלטות חיל הים על הספינה לפני שהובאה לחוף אשדוד ומיד לאחר שנקשרה הוחל בפירוקה.

עד כה (שעה 7.45 בערב) הורדו ממנה כ-1000 טילים ופצצות מסוגים שונים וההערכה היא שעוד נותרו עליה כ- 2000 פצצות נוספות.

באוניית הסוחר שנעצרה הלילה על-ידי כוח של חיל-הים והובאה לבדיקה בבסיס חיל-הים בנמל אשדוד, נמצאה כמות גדולה מאוד של כלי נשק ואמצעי לחימה, טילים ורקטות במשקל של 500 טונות.

מן הבדיקה עולה שעשרות מכולות שהיו בבטן האונייה הכילו אמצעי לחימה וחימוש רבים, אשר הסוו כמטען אזרחי, בין מאות מכולות שהובילה האונייה. כוחות חיל-הים וחיל ההנדסה עוסקים גם בשעה זו בהמשך פריקת המכולות ומיון אמצעי הלחימה הרבים, שכאמור נמצאו על האונייה.

כאמור, כוח הקומנדו של חיל-הים עלה על הספינה בלב ים וביצע בה בידוק ראשוני. החיפוש נעשה בהתאם לסמכויות החיפוש הקבועות בדין הבין-לאומי. לאחר הבידוק הראשוני ולאחר שהתברר כי האונייה נושאת אמצעי לחימה, הובלה האונייה על-ידי חיל-הים לבסיס חיל-הים באשדוד לצורך המשך סריקות ובדיקה יסודית של המטען המאוחסן בבטנה.

יצויין כי קברניט האונייה הסכים לבדיקה. פעולת חיל-הים הסתיימה ללא הפעלת כוח וללא כל נפגעים.

דובר צה"ל מוסר כי מקורם של אמצעי הלחימה שנתפסו על הספינה הוא באיראן ומשם נשלחו לארגון הטרור חיזבאללה, על מנת לשמש את הארגון לפגיעה במדינת ישראל ובתושביה. משלוח הנשק שנתפס הלילה בלב ים על-ידי הכוח המיוחד של חיל-הים, הינו הפרה בוטה נוספת של החלטות מועצת הביטחון 1747 ו- 1701 של האו"ם, האוסרות באופן גורף על איראן לייצא או לסחור בנשק כלשהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר