הדרמה בקלנדיה • צפו

תחת ירי ומטענים: שני חיילים חולצו, חמישה לוחמים נפצעו

שני חיילי צה"ל נקלעו בטעות למחנה הפליטים קלנדיה, חטפו אבנים ובקבוקי תבערה ורכבם הוצת. כוחות גדולים כיתרו את המחנה עד שנשלל החשש לחטיפה והחיילים חולצו • כל הפרטים (חדשות)

פצצות תאורה והרכב הצה"לי בוער באש (צילומים: المركز الفلسطيني للإعلام, شبكة قدس الإخبارية)

דרמה של ממש התחוללה אמש (שני) במחנה הפליטים קלנדיה, מצפון לירושלים, כאשר שני חיילים נכנסו לכפר בטעות, נקלעו להפרות סדר קשות וכעבור זמן מה של מתח וחרדה חולצו בשלום תחת חילופי אש כבדים, במהלכם נפצעו חמישה לוחמי מג"ב.

האירוע החל סמוך לשעה 22:00 בערב, אז התקבל דיווח על ג'יפ צה"לי ובו שני חיילי מנהלה מיחידת עוקץ שנכנסו בטעות לכפר, זוהו על ידי הפלסטינים תושיב המקום שהחלו ליידות לעברם אבנים ובקבוקי תבערה.

שני החיילים יצאו מהרכב והתפצלו, כאשר אחד היה עם נשק והשני בלי. רכבם הועלה באש ובנתיים אחד החיילים דיווח על המצוקה אליה נקלעו והזעיק כוחות חילוץ.

כוחות גדולים של צה"ל ומשמר הגבול הוקפצו למחנה הפליטים ופתחו בסריקות אחר שני החיילים, במהלכם אותר אחד החיילים במחנה כאשר החשש לגורלו של החייל השני גבר ובעקבות החשש לחטיפתו הוזנקו למקום כוחות מיוחדים.

לכל אורך האירוע, כוחות גדולים של צה"ל כיתרו את המחנה, פצצות תאורה רבים נורו והאירו את קלנדיה ומסוקים ריחפו באוויר. כעבור זמן מה אותר החייל השני ליד היישוב כוכב יעקב, לשם הצליח לצעוד תחת מעטה החשיכה.

בכל מהלך האירוע נערכו בקלנדיה הפרות סדר קשות מצד הערבים, שכלל יידוי אבנים ומטענים ואף ירי לעבר הכוחות. כוחות הביטחון השיבו באש לעבר מקורות הירי והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

במהלך פעילות הכוחות, נפצעו חמישה שוטרים - אחד באורח ביוני והיתר במצב קל. הם פונו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. לאחר איתור החיילי עזבו הכוחות את הכפר.

מבית החולים 'הדסה הר הצופים' נמסר כי "במהלך הלילה פונו מספר פצועים מן האירועים בקלנדיה אל חדר המיון. 5 לוחמי מג"ב, בהם בן 28 במצב בינוני, בהכרה, וכל השאר במצב קל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר