הרמטכ"ל: לחיזבאללה טילים עד לטווח 300 ק"מ

בדבריו בוועדת החוץ והביטחון אמר הבוקר (ג´) הרמטכ"ל כי חיזבאללה מצטייד בעשרות אלפי טילים, חלקם לטווח ארוך. עוד הביע רא"ל אשכנזי ביטחון מלא בחקירות שנעשות בצה"ל באשר לעופרת יצוקה וציין כי עד כה לא נמצא מקרה בו חייל הרג במכוון חפים מפשע

הרמטכ"ל, ראש הממשלה ושר הבטחון. (פלאש 90)

ראש המטה הכללי רב אלוף גבי אשכנזי הזהיר הבוקר בישיבת וועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי המחבלים מרכזים מאמץ ניכר ליצירת אופציית פגיעה בעומק שטח ישראל.

הרמטכ"ל, עדכן את חברי הוועדה כי בידי חיזבאללה עשרות אלפי טילים, שחלק קטן מהם מגיע לטווח של 300 ק"מ. הרמטכ"ל אמר כי בזמן שנשמר לאחרונה שקט יחסי בגבול הצפון ובגבול רצועת עזה, מתחמשים החמאס והחיבאללה בטילים וברקטות כל העת.

עוד ציין רא"ל אשכנזי כי בשנה הקרובה יחלו בפעילות מבצעית שתי סוללות נ"מ של מערכת "כיפת ברזל", המיועדת ליירוט קטיושות ורקטות קסאם.

הרמטכ"ל התייחס גם לדו"ח גולדסטון באומרו כי "כבר בדקנו את עצמנו עוד לפני שגולדסטון הופיע באזור". לדבריו, בחקירות שצה"ל עורך באשר לפעילות הכוחות במבצע "עופרת יצוקה", לא נמצא עד כה ולו מקרה אחד שבו חייל צה"ל הרג אזרח חף מפשע במכוון. הוא הוסיף כי נעשו שגיאות בתום לב ומהן נהרגו גם חיילים.

עוד ציין רא"ל אשכנזי כי צה"ל אפשר לארגונים פלסטינים להגיש תלונות על אירועים שקרו בזמן המבצע, וכי בסך הכול הוגשו יותר ממאה תלונות, והמשטרה הצבאית פתחה בחקירה בארבעים וחמישה מקרים, שבחלקם זומנו גם פלסטינים מעזה לתת עדות במעברי הגבול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר