הוועדה אישרה:

גיוס הבנות: שיקרת לוועדה? תגויסי מיידית

ממשלת ישראל דנה הבוקר בהצעת הפשרה שהושגה בין משרד המשפטים, משרד הבטחון ובין נציגי הציבור החרדי בכנסת. הוחלט כי העניין יעבור לדיון בוועדת השרים לעניני חקיקה שאישרה את הפשרה, חרף התנגדות הנציגים החרדים. כעת המשחק עובר לכנסת

יוסי הר-מור | כיכר השבת |
ישיבת הממשלה, הבוקר. (פלאש 90)

ממשלת ישראל דנה הבוקר בהצעת הפשרה שהושגה בין משרד המשפטים, משרד הבטחון ובין נציגי הציבור החרדי בכנסת. הוחלט כי העניין יעבור לדיון בוועדת השרים לעניני חקיקה. דיון המתקיים בשעה זו.

במסגרת הפשרה מבקשים להקים ועדת ערר בפניה יעידו בנות אשר לדעת הצבא, הצהירו על דתיותן בשקר ובזכות כך זכו לפטור משירות. הוועדה תכלול גם נציג צה"ל ונציג הרבנות הראשית.

על פי הפשרה, הועדה תוכל לפטור משירות בת אשר בצה"ל סוברים שההצרה לפי היא דתיה, היא הצהרת שקר. אך כל זאת רק בהסכמה בין שני חברי הועדה ותוך מסירת נימוקים מתאימים.

מלשכת בנימין נתניהו נמסר היום כי הפשרה המתרקמת היא טובה והחרדים חיים עמה בשלום, "הפשרה תמנע מצב בו בנות שאינן קרובות כלל לאורח חיים דתי יתכסו באיצטלה דתית ויחללו שם שמיים".

הדיון בנושא התקיים היום בצהרים בוועדת השרים לעניני חקיקה. הוועדה אישרה את הפשרה, חרף התנגדות הנציגים החרדים. בשבועות הקרובים יובא העניין להכרעת הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר