"יום הסכינאות" הסתיים בנס בלא דקורים

שלושה פיגועי דקירה שהפלסטינים התכוונו לבצע בישראלים, סוכלו במהלך השבוע. בקרב גורמי הביטחון חוששים שהסכין הולך להיות כלי הפעילות המרכזי של המחבלים

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

"יום הסכינאות הפלסטיני" הסתיים השבוע בנס גדולים בלא דקורים ונפגעים.

שלושה פיגועי דקירה שהמחבלים הפלסטינים התכוונו לבצע בישראלים, אזרחים ואנשי ביטחון, סוכלו במהלך היום. בקרב גורמי הביטחון חוששים שהסכין הולך להיות מעכשיו כלי הפעילות המרכזי של המחבלים, וחושבים כיצד לפעול לבלימת התופעה.

בישראל מציינים שמדובר ב-3 תקריות שונות שהיו במקומות שונים, ועתה ינסו גם לבדוק מחקירת הסכינאים שנתפסו אם הייתה יד אחת מכוונת בשלושת הפיגועים השונים. כבר עתה ידוע מחקירת העצורים כי התכוונו לרצוח או לפצוע חיילים ואזרחים.

ניסיון הדקירה הראשון היה ברחוב הגיא שבירושלים. בצטככי העיר העתיקה. בעל הסכין עורר את חשדם של חיילי מג"ב שסיירו באזור ואלו החליטו לערוך בדיקה על גופו של הצעיר החשוד. לפתע פרץ בצעקות "א... אכבר" ושלף את סכינו. החיילים התנפלו עליו ועצרו אותו כשהם מוציאים ממנו את סכינו. הוא הועבר לחקירת המשטרה.

פיגוע הסכינאות השני תוכנן לאזור מערת המכפלה בחברון. גם לכאן נשלח סכינאי צעיר שבעת שניסה לעבור את מחסום הצבא, גילו המכשירים האלקטרוניים במקום את הסכין והמחבל נלכד ונעצר.

התקרית השלישית היתה באזור מחסום קלנדיה שמצפון לירושלים, שגם שם הגיע מחבל עם סכין עד אל החיילים, שהורו לצעיר להישאר במקומו בלא לזוז. ותחת איומי הרובים הגיעו אליו, ומצעו בשולי מכנסיו את הסכין שבאמצעותה ביקש לדקור את אחד מהחיילים. גם הוא נעצר והועבר לידי המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר