הסערה הבאה?

אחרי הרב מלמד: גם הרב דרוקמן קורא לסרב פקודה

אחת הדמויות המשפיעות בעולם הדתי-לאומי, מפתיעה וקוראת לסרב פקודה "אם מעמידים אתכם בפינה ולא משחררים אתכם". הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת "אור עציון" מצטרף לעמיתו מ"הר ברכה". האם גם הישיבה שהוא עומד בראשה תוצא מההסדר? (חדשות, צבא ובטחון)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
הרבנים דרוקמן ומלמד (פלאש 90)

אחרי הסערה שחולל הרב אליעזר מלמד, ראש-ישיבת "הר ברכה", מגיעים הבוקר דבריו של הרב חיים דרוקמן, מראשי ישיבות ההסדר, המביעים תמיכה מפורשת בסרוב פקודה - כך מדווח הבוקר העיתון "מעריב". הרב חיים דרוקמן מזוהה בדרך כלל עם הזרם המתון יותר בציבור הדתי לאומי, אולם דבריו שמתפרסמים השבוע בעלון "עולם קטן" לא מותירים מקום לספק באשר לדעותיו.

"בגלל שמדובר כאן בדבר הנתון במחלוקת בין חלק מראשי הישיבות",‬ כותב הרב דרוקמן, "אני אומר לתלמידים קודם כל לבקש בצורה מסודרת שיפטרו אותם מהמשימה הזו בלי לעורר מהומות. אבל אם בסוף מעמידים אתכם בפינה ולא משחררים אתכם - אז אין ברירה. אני אומר כאן את דעתי בלבד - אני אומר שלא יעשה (לא יפנה‭.(‬

"אני כמובן מאד מקווה שלא נגיע לידי כך. במיוחד אחרי הטראומה של גוש קטיף, שמתברר לאחר מעשה שגם לדעת אלה שהיו בעד, לא הועילה כלום, אלא רק הוסיפה לנו צרות. אני מקווה שיהיה בנו שכל שבשום אופן לא נחזור על דברים כאלה - לא רק בהיקף כזה, אלא גם בקטן חלילה".

‬וממשיך הרב דרוקמן: "אני חושב שיש מקום להגיד למערכת הביטחון שיש בין ראשי הישיבות שחושבים שאסור לבצע משימות שכאלה, ולא רק שאי אפשר, אלא שזה אסור".

הרב דרוקמן משמש כיום כראש ישיבת ההסדר "אור עציון" וחבר ההנהלה הארצית של תנועת "בני עקיבא". הוא אחת הדמויות הבולטות והמשפיעות בעולם הדתי-לאומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר