חשדו שהוא מחבל

חיילים שירו למוות בנער פלסטיני בכביש 443 - נוקו מאשמה

הפרקליטות הצבאית החליטה לסגור את תיק החקירה נגד חיילים שירו למוות בפלסטיני בכביש 443, במהלך מרדף אחר פורעים פלסטינים שיידו אבנים על רכבים חולפים (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תקרית בכביש 443 (צילום: Muammar Awad/Flash90)

הפרקליטות הצבאית הורתה היום (שני) על סגירת תיק חקירת נסיבות מותו של נער פלסטיני ופציעתם של פלסטינים נוספים מירי כוח צה"ל, בלילה שבין ה-20 ל-21 ביוני 2016, בסמוך לכביש 443, ללא נקיטת הליכים משפטיים.

לפי הפרקליטות, החקירה המקיפה שנערכה בנושא העלתה שמחבלים יידו אבנים ובלוקים לעבר כלי רכב בכביש 443 בליל האירוע, שפכו שמן על הכביש, גרמו לפציעתם של מספר אזרחים וסיכנו באופן ממשי את חייהם של הנוסעים בכביש.

"כוח צה"ל שלא בתפקיד חלף במקום, חתר למגע ופעל לאיתור המחבלים. מפקד הכוח טעה בזיהוי הרכב בו נסע ההרוג ככלי הרכב בו נסעו המחבלים, והכוח ירה לעבר גלגלי הרכב. זמן קצר לאחר הירי, התבררה הטעות וניתן לפצועים טיפול רפואי".

מבחינת ממצאי החקירה עולה, כי לאור נסיבות האירוע, הטעות בזיהוי כלי הרכב הייתה כנה וסבירה, וכי הכוח היה רשאי לפתוח בנוהל מעצר חשוד. בד בבד, נמצאו כשלים מקצועיים בביצוע הירי.

עוד נכתב: "מכיוון שהכוח פעל במסגרת אירוע מבצעי מובהק, מורכב ועצים, נמצא שהכשלים המקצועיים אינם מצדיקים נקיטת הליכים משפטיים, על אף התוצאה הטרגית".

יצוין, כי במישור הפיקודי, בוטלה יציאתו של מפקד הכוח לקורס מפקדי פלוגות והוא סיים את שירותו בצה"ל, בעקבות תקרית זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר