בלב תל אביב

צפו בתרגיל: המחבלים השתלטו על מנהרות החשמל

חוליית מחבלים חמושה חדרה אל תוך מנהרות החשמל של מחוז גוש דן. לוחמי "יהל"ם" פשטו פנימה לא לפני שרובוט סרק את המנהרות, ונטרלו את המחבלים. צפו בתרגיל (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

כחלק מתרגיל צבאי, חדרה חוליית מחבלים חמושה אל מנהרות החשמל של מחוז גוש דן. מי שנשלח לנטרל אותם, הם לוחמי "יהל"ם" של חיל ההנדסה הקרבית, שנטרלו לאחרונה את מנהרות הטרור של חיזבאללה.

סגן מפקד יחידת יהל"ם, סא"ל א', משחזר את פעילות הלוחמים בתרגיל: "הם נדרשו לסרוק פירים רחבים, לאתר כוח אויב, ובמידת הצורך לרדת בגלישה לעומקים משתנים".

"בנוסף לתרגול של תנועה מאובטחת בתוך המנהרה, תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותם, כמו רובוטים וציוד מיגון, הם נדרשו לחלץ נפגעים שנמצאים בתוך פירי המנהרה".

החיילים דימו בין השאר, לחימה בפירים תת-קרקעיים, סריקה והשמדה של מנהרות והיתקלות עם אויב חמוש. הצוותים גם תרגלו את יכולות הטיפוס, הגלישה והחילוץ במטרה לחלץ כוחות שנפצעו במהלך אותה ההיתקלות.

סגן מפקד היחידה מוסיף: "הכוח הצליח להתגבר על האתגר המרכזי בתרגיל - המרחב הגדול, יחד עם סיכונים כמו גובה המנהרה והאויב האורב, והפעיל את כל האמצעים הקיימים כדי למנוע את סיכונו".

לפני כניסתם למנהרה, הפעילו הלוחמים את הרובוט המתקדם רונ"י (רובוט נישא ייעודי), המכיל מצלמות תרמיות ומא"כיות (מגביר אור כוכבים). בעזרתו, הם קיבלו את תמונת המצב מעומק המנהרה עוד לפני שנכנסו אליה, ויכלו להיערך מבעוד מועד.

בסיום התרגיל, הצליחו הלוחמים לנטרל את המחבלים שהשתלטו על המנהרות. "היום, אני יכול לומר בבטחה שמול כל מנהרה שתגיע לשטח ישראל - כוחות יחידת יהל"ם יהיו שם כדי לאתר ולהשמיד אותה", מסכם סא"ל א' בתום התרגיל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר