בישראל מאשרים

חיילי צבא לבנון ירו לעבר רחפנים של צה"ל

רחפנים של צה"ל ביצעו הערב פעילות בדרום לבנון. חיילים של צבא לבנון ירו לעבר הרחפנים, אך הם לא נפגעו ושבו לישראל • צבא לבנון פרסם הודעה רשמית על האירוע (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
גבול ישראל - לבנון (צילום: David Cohen/Flash90)

חיילי צבא לבנון ירו הערב (שני) באמצעות רובים לעבר כלי טיס בלתי מאוישים של צה"ל, שחגו מעל כפר בדרום לבנון. בצה"ל אישרו את הדיווח בכלי התקשורת בלבנון.

לפי הדיווחים בלבנון, הירי בוצע בשמי הכפר אל-עדיסה בדרום המדינה, סמוך למקום בו איתרו מנהרות טרור של חיזבאללה. החיילים ירו לעבר הרחפנים בהוראה מפורשת שקיבלו.

בהודעה רשמית של צבא לבנון נכתב: "הצבא ירה לעבר רחפן ישראלי שהפר את ריבונות שמי לבנון. הרחפן חג מעל אחד הבסיסים של הצבא באזור הכפר אל-עדיסה הסמוך לגבול. לאחר הירי על הרחפן הוא אולץ לשוב על עקבותיו. רחפן ריגול נוסף הגיע מכיוון הכפר קילא ואז שב על עקבותיו".

דובר צה"ל מסר כי "נשמע ירי בשטח לבנון למרחב בו טסו רחפנים של צה"ל. הרחפנים סיימו את משימתם ולא נגרם נזק".

הדיווח הנוכחי מגיע לאחר שבתחילת השבוע נרשמה תקיפה בלבנון המיוחסת לישראל. בחיזבאללה טענו כי הפילו שני מל"טים ישראלים בדרום ביירות, כשעל פי דיווחים בבריטניה המתקן שהותקף שימש את כוחות משמרות המהפכה בתור מערבל של חומר לשיפור יכולות הדיוק של טילים מתוצרת איראנית.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה איים אז בתגובה כי "מה שקרה בסוריה ולבנון הוא התפתחות מסוכנת מאוד מעתה והלאה, אנחנו נפיל מל"טים ישראלים בשמי לבנון. נעשה כל שביכולתנו כדי למנוע את מה שקרה הלילה, בכל מחיר. אני מודיע לחיילי צה"ל הנמצאים על הגבול – תמתינו, התגובה תגיע עוד יום יומיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר