"צו מחייב"

הרמטכ"ל על 'בלוף גיוס החרדים': "ננקוט יד קשה"

אחרי התחקיר שחשף כי קצינים בצה"ל לכאורה זייפו לכיוון מעלה את נתוני גיוס החרדים, זאת כדי להפגין עמידה ביעדים, מביע הערב הרמטכ"ל כוכבי את עמדתו החד-משמעית בענין (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הרמטכ"ל כוכבי, היום (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, התייחס היום (שני) לטענות כלפי צה"ל כי שיקר בנוגע למספר המתגייסים החרדים וניפח במכוון את הנתונים, ואמר: "יושר, אמירת אמת ודיווח אמין הם נשמת אפו של צה"ל".

"זהו צו מחייב העובר כחוט השני", הדגיש כוכבי בעקבות תחקיר כתבת 'כאן' כרמלה מנשה, "מהמ"מ המדווח למ"פ בעיצומה של הלחימה על היעד, דרך ראש ענף המציג נתונים ומתאר מציאות למפקדיו, ועד לפיקוד העליון המשקף את המציאות הביטחונית לדרג המדיני".

אלו הם המתגייסים ה"חרדים" לצה"ל (באדיבות 'כאן 11)

לדברי הרמטכ"ל, "הצגת דברים שלא כהוויתם היא הפרה של חוזה האמון הקיים בין צה"ל לבין החברה הישראלית, אשר מפקידה בידיו את בניה ובנותיה".

"במקום בו נגלה טעות - נלמד ונשפר, ובמקום בו יתגלה זדון, ננקוט יד קשה - לא יהיה מקום לפשרות, לעיגול פינות והעלמת עין", הוסיף כוכבי.

בנאומו בטקס פרסי הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות לשנה החולפת, שנערך במחנה דיין בגלילות, התייחס כוכבי גם למצב הביטחוני ואמר: "צה"ל הוא אחד הצבאות הפעילים ביותר בעולם, אם לא הפעיל ביותר. הוא נלחם ופועל לילות כימים בזירות רבות, שלאחרונה אף התרחבו, ומספר האויבים גדול ממספר הזירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר