אין הרתעה

לאחר שיגור הרקטה: מהומות בסמוך לגדר המערכת בעזה

בניסיון להקדים את כניסת המעניקים של קטאר לרצועה, הארגון שלח המוני מתפרעים להפגין בסמוך לגדר המערכת • העזתים השליכו בקבוקי תבערה • בעזה מדווחים על הרוג ו-2 פצועים (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מהומות על גדר המערכת, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

חודשים ארוכים לאחר שהוחזר השקט לגבול הדרומי, המוני פלסטינים הפגינו אחר הצהריים (שבת) בסמוך לגדר המערכת. הערכה: חמאס שלח את המפגינים כדי ללחוץ על ישראל להקדים את כניסת המענק הקטארי לרצועה.

המתפרעים השליכו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר לוחמי צה"ל שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בעזה מדווחים על 23 פצועים, שניים במצב קשה, ומפגין אחד שנהרג.

כזכור, בסוף השבוע התייחס שר הביטחון, בני גנץ, לחידוש הכנסת הכספים לרצועה ואמר: "החלטנו לשנות ולשפר את מנגנון העברת הסיוע ההומניטארי של קטאר לתושבי הרצועה, וזאת בכדי לוודא שהכסף מגיע למי שבאמת נזקק לו.
לצורך כך, עמדתי בקשר עם גורמים רשמיים בקטאר, שהבינו את הצורך הישראלי ואני מודה להם על כך".

לדבריו: "במהלך הימים האחרונים הגענו לסיכום, כי לצד הדלק שנקנה על ידי האו"ם באמצעות המימון של קטאר, יוכנס הכסף שנועד לסייע למאות אלפי נזקקים, באמצעות מנגנון שבו האו"ם יעביר את הכסף לבנק בעזה, ומשם ימשכו הנזקקים ישירות את הקצבה, כשלישראל ישנה יכולת הפיקוח על רשימת הזכאים.

"המנגנון החדש שהובלנו במערכת הביטחון בתיאום כלל הגורמים הרלבנטיים, יאפשר לנו להמשיך במדיניות שעליה החלטנו עם תום מבצע שומר החומות. במקביל ליצירת המנגנון, אנו ממשיכים בשיח עם הרשות הפלסטינית שהיא הגורם המייצג של הפלסטינים באזור, בכדי לבחון אפשרות של מנגנון נוסף שבמסגרתו יועבר כסף באופן מפוקח באמצעותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר