הקבינט החליט

ההקלות לפלסטינים ברמאדן - לא תבוטלנה

השרים החליטו שלא לנקוט בצעדים קשים נגד הציבור הפלסטיני, לפי שאינו מעורב בפיגועים, וענישתם יכולה להוביל לתוצאה ההפוכה, כפי שהתריעו מומחי הביטחון (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בבני ברק (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני החליטו אמש (רביעי) שלא לבטל - בשלב זה - את שורת ההקלות שישראל תכננה לבצע ברשות הפלסטינית וברצועת עזה לקראת חודש רמדאן ולא להטיל סגר ביטחוני.

החלטה זו מהווה המשך ישיר של החלטות הממשלה מהשבועות האחרונים, לפני שלושת הפיגועים הרצחניים בשבוע וחצי האחרונים, במסגרתן אושרו שורת הקלות לפלסטינים, מבחינה אזרחית וכלכלית.

הסיבה לכך היא הסקירה הביטחונית שהועברה לשרים במסגרתה נאמר כי כל שלושת הפיגועים היו של מחבלים יחידים ועצמאיים שלא היו חלק מארגון כלשהו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתום הישיבה כי "הוחלט על הגברת הנוכחות של גורמי הביטחון בערים, ובמיוחד במוקדי החיכוך. כמו כן יתוגברו הכוחות במרחב התפר בין יהודה ושומרון לישראל ותקודם תכנית לבינוי מחדש של גדר ההפרדה".

החלטה משמעותית אחרת שקיבלו השרים היא "ביצוע פעילות סיכול יזומה של השב"כ והמשטרה מול פעילים שמזוהים עם תפיסות דאע"ש". בנוסף, יוגבר המעקב אחר הסתה ברשתות החברתיות ואם יצטרכו בכך תהיה גם חקיקה בנושא, זאת במגביל לכך שיוספו מאות תקנים של שוטרים.

עם זאת, הערכת גורמי הביטחון בישראל היא שגל הטרור יימשך כחודשיים, עד לאחר הימים הלאומיים בחודש אייר. בעקבות החשש הזה, מגל טרור נמשך שישטוף את ישראל חלילה, גורם מדיני בכיר הזהיר כי "אם אכן כך יקרה - חודש רמדאן לא יתנהל כפי שתוכנן", כלומר שההקלות תבוטלנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר