יומיים לביקור בישראל

גורמי הביטחון נערכים לביקור הנשיא ביידן

בעוד פחות מ-48 שעות ינחת המטוס הנשיאותי בנתב"ג עם נשיא ארה"ב ביידן שמגיע לישראל במסגרת מסע מדיני. גורמי הביטחון אומרים ל'כיכר' כי ישנה הערכות לכל תרחיש (ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

אלפי שוטרים ומאבטחים יאבטחו את ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, זאת לצד האבטחה האמריקנית הצמודה המגיעה יחד עם הנשיא שצפוי לנחות בנתב"ג ביום רביעי הקרוב.

במערכת הביטחון בישראל בישראל נערכים לכל תרחיש אפשרי, זאת בשל רגישות האירוע. מערכת הביטחון נערכת לתרחישי פיגוע, ירי רקטי, או כל תרחיש או אירוע בטחוני אחר.

ההערכות מגיעות בעקבות חשש שגורמים קיצוניים ינסו להפר את השקט בזמן ביקורו של הנשיא ביידן בישראל.

מעגל האבטחה סביב הנשיא ביידן עצמו יהיה מורכב ממאבטחים אמריקנים לצד מאבטחי השב"כ ומשטרת ישראל. בנוסף, תבצע המשטרה שורה של חסימות כבישים בכדי לאפשר לפמליית הנשיא לעבור בבטחה.

לצד זאת, המשטרה נערכת גם לאפשרות בה בזמן ביקור הנשיא בישראל ינסו גורמים לקיים הפגנות ולהפר את הסדר הציבורי על מנת להשיג תשומת לב תקשורתית רחבה.

באבטחה ביקורו הנשיא כאמור, משתתפים המשטרה, צה"ל, השב"כ ושאר גורמי הביטחון הרלבנטיים בישראל. עם נחיתת ביידן בישראל, כביש 1 ייסגר לתנועה לחלוטין (בין השעות 15:00-17:00).

יחד עם זאת, גורם במשטרת ישראל אומר לכיכר השבת כי "הכל יכול להשתנות ותלוי בהחלטת האמריקנים." עוד אמר הגורם כי "אנחנו נערכים להכל אבל מנסים לפגוע כמה שפחות בשגרת החיים של האזרחים. ככל שנדע נעדכן את הציבור בחסימת הכבישים."

לצד זאת, יצויין כי חתנים שאמורים להתחתן ביום רביעי הקרוב חוששים כי בעקבות חסימות הכבישים ושיבושי התנועה הצפויים החופות צפויות להתעכב ואורחים לא יצליחו להגיע אל החתונות בזמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר