תקיפה חריגה

התקיפה בסוריה: קרוב מאד לכוחות הרוסים

על פי הדיווחים, יעד התקיפה אמש של ישראל בסוריה היה בסיס חיל האוויר הסורי ומחסנים של חיזבאללה, שנמצאים קרוב מידי לכוחות רוסיה הנמצאים בנמל טרטוס (צבא וביטחון)

ארכיון (צילום: ערבי)

לאחר שאמש (ראשון), דווח על סדרת תקיפות ישראליות בסוריה באמצעות טילים שהגיעו מהים ומשטחה האווירי של לבנון באמצעות חיל האוויר, כעת על פי סוכנות הידיעות רויטרס מתברר כי יעד התקיפה היה מוצבים שמנוהלים בידי חיזבאללה ויעד איראני סמוך לנמל טרטוס, נמל המשמש בין היתר את הכוחות הרוסים.

על פי הסורים שלושה אנשי צבא נהרגו ושלושה נוספים נפצעו ונגרם נזק כבד. בנוסף, על פי הדיווחים, הותקפו על ידי ישראל גם מערכת הגנה אווירית ותחנת מכ"ם. כמו כן, על פי התקשורת הערבית, אחד היעדים היה בסיס של חיל האוויר הסורי, ויעד נוסף היה "מחסנים" של חיזבאללה ששימשו לאיחסון נשק מתקדם.

על פי הדיווחים, מדובר בתקיפה באזור בו ישראל בדרך כלל נמנעת מלתקוף מחשש לפגוע בכוחות הרוסים. נמל טרטוס כאמור משמש את הכוחות הרוסים שמסייעים לאסד במלחמתו במורדים.

התקיפה בסוריה מגיעה גם לנוכח המתיחות ביחסים מול מוסקבה וההתחממות ביחסים בין רוסיה לאיראן והדיווחים על רכישות נשק של רוסיה מאיראן.

כזכור, בחודש שעבר דיווח צה"ל כי מערכת הגנה אווירית שהציבה רוסיה בסוריה הופעלה נגד מטוסי קרב ישראליים, אך לדבריו אלו לא נפגעו ומדובר הייתה בתקרית "חד-פעמית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות