איום טרור

דריכות לקראת החגים: המל"ל מזהיר מ"מוטיבציה גבוהה" לפגוע בישראלים ברחבי העולם

חודשים אחרי שסוכלו שורה של פיגועים איראנים על אדמת טורקיה השנה, במטה לביטחון לאומי מזהירים כי ארגוני הטרור ינסו לפגוע במהלך חגי חודש תשרי בישראלים במדינות חו"ל (חדשות, ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
טילים באיראן (צילום: shutterstock)

במטה לביטחון לאומי מזהירים מפני פגיעת ארגוני טרור בישראלים במדינות חו"ל, במהלך ימי חודש תשרי. במל"ל ציינו כי בשנתיים האחרונות מגבירים איראן ושלוחותיה את פעילותם בחו"ל במטרה לפגוע בישראלים.

במהלך 2021-2022 סוכלו ניסיונות איראנים לפגוע בישראלים במדינות נוספות בעולם. בלטה חשיפת וסיכול ניסיונות איראנים לביצוע פיגועים על אדמת טורקיה במהלך חודש יוני השנה.

באתר המל"ל הוסיפו כי "אנו מעריכים, כי בתקופה הקרובה איראן תמשיך לפעול לקידום פגיעה ביעדים ישראלים ברחבי העולם, הן במדינות בקרבת איראן והן במדינות המערב ואירופה".

עוד טענו: "ארגוני הג'יהאד העולמי והאסלאם הרדיקלי, במיוחד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאע"ש) ותומכיהם ממשיכים להפגין מוטיבציה להוציא אל הפועל פיגועים, כולל נגד מטרות יהודיות וישראליות, במדינות שונות בעולם; זו מגובה בהצהרות גלויות, מצד ראשי הארגונים, הקוראות לפגיעה בישראלים ויהודים. לארגונים אלו תשתיות ופעילות ענפה, במזה"ת (בדגש לצפון סיני) באפריקה ובאסיה. זאת, לצד פעילות ספורדית במדינות נוספות ברחבי העולם".

הערכה דומה נשמעה בשבוע שעבר מפני ראש אמ"ן האלוף אהרן חליוה, שהזהיר מפני אירועים משמעותיים בחגים. "תקופת החגים היא תמיד תקופה רגישה, אבל אני יכול להעריך כי קיים פוטנציאל לאירועים משמעותיים בחגים", אמר חליוה. "בזירה הפלסטינית אנחנו צופים עכשיו לעתיד הארוך טווח, על היום שלאחר אבו מאזן ועל מאבקי הירושה שיחלו בעקבות כך. זה אינטרס פלסטיני להוריד את רמת הטרור בשטח ולייצב את המשילות של הרשות. אני גם לא רוצה לעצור עשרות פעילי טרור כל לילה ואנחנו צריכים לעשות את הפעולות הנכונות כדי לייצב את הרשות. זה אינטרס ישראלי בטחוני".

לפני שבוע חשף ראש המוסד דדי ברנע כי המוסד סיכל עשרות פיגועים איראניים בחו"ל, וציין בין היתר את הניסיון לפגוע באנשי עסקים ישראלים בקפריסין, ובתיירים ישראלים ודיפלומטים בטורקיה. "בקפריסין נתפסו המחבלים עם כלי נשק. בטורקיה, בסיוע הטורקים, סיכלנו את אירועי הטרור רגע לפני הלחיצה על ההדק והצלנו חיי אדם".

עוד אמר:"עלי חמינאי, שמורה על הרחבת תוכנית הגרעין האיראנית, מערער את יציבות האזור ומפיץ טרור ברחבי העולם. איראן היא רפובליקה שמנצלת טרור לצרכיה. הטרור לא משמש להגנה על אזרחיה - אלא כדי לקנות למשטר כוח ושליטה".

בסוף השבוע שעבר, בכינוס המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן בהרצליה, התייחס ראש המל"ל ד"ר איל חולתא למצב מול איראן ולאיומים הנשקפים ממנה, והזהיר מפני הסכם הגרעין. "איראן היא האיום המרכזי והראשון על ישראל מזה שנים רבות. המחויבות והעמידה של ישראל שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני זה עניין ברור וראשון במעלה. הדרג המדיני במשך שנים מתנגד להסכם ורואה בו הסכם שלא משקף את הבטחון הישראלי.

"הדרג המדיני וראש הממשלה מבהירים את עמדתם באופן גלוי מתוך דיאלוג מתמשך על הסכם הגרעין המדובר בימים אלה ואנחנו רואים פירות ומזהים קשב לעמדות ולטיעונים שלנו. לצד המאבק המדיני אנחנו עומדים ומבהירים שישראל תשמר את חופש הפעולות שלה כל עוד שיידרש. ההסכם לא מחייב את ישראל והיא תגן על עצמה ותתכונן לכל תרחיש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר