אבנים, בקת"בים וזיקוקים

לילה של התפרעויות קשות בירושלים; ירי על מתפללים בכניסה לקבר יוסף

התפרעויות קשות במהלך הלילה בירושלים, במספר שכונות ערביות במזרח העיר וצפון העיר, שאך בנס ובחסדי שמים הסתיימו ללא נפגעים בנפש | ניסיון לינץ' המשפחה חרדית, בקת"בים על קציני משטרה ואבנים על רכב ראש העיר | לפנות בוקר המסתערבים בשורת מעצרים | במקביל, צה"ל אפשר כניסת מתפללים לקבר יוסף, פלסטינים ירו לעברם | סיקור מיוחד ותיעוד (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההתפרעויות בשיח ג'ראח (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לילה של התפרעויות קשות בירושלים, במספר שכונות ערביות במזרח העיר וצפון העיר, שאך בנס ובחסדי שמים הסתיימו ללא נפגעים בנפש. במקביל, צה"ל אפשר כניסת מתפללים לקבר יוסף, למרות ההתרעות. פלסטינים ירו לעבר המתפללים, אך בחסדי שמים לא היו נפגעים.

גורם ביטחוני אומר הבוקר ל'כיכר השבת' כי "החשש הוא שהעימותים יתחדשו הערב ויתרחבו", לדבריו, "יש עשרות התרעות על כך, אנחנו מנסים לעשות מה שאפשר כדי לבלום את זה".

פעילות המשטרה בשוועפט (צילום: דוברות המשטרה)

בשכונות ואדי ג'וז וראס אל עמוד התפרעו עשרות ערבים, בבית חנינא בירושלים התרחש ניסיון לינץ' במשפחה חרדית עם תינוקות, שרכבה הותקף באבנים על ידי עשרות פורעים לאחר שנתקלו במחסום אבנים במהלך הפרות הסדר.

במזרח העיר מתפרעים ערבים ירו זיקוקים לעבר שוטרים ובתים של יהודים ובנוסף המתפרעים השליכו בקבוקי תבערה על ניידות מג"ב, הציתו פחים ותקפו את כוחות המשטרה.

ההתפרעויות בשייח ג'ארח (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעיסאוויה נפצעו באורח קל שני קציני משטרה בעת שפעלו לפזר את המתפרעים הערבים, נבדק חשד שהפציעה נגרמה כתוצאה ממטעני צינור שהושלכו לעבר השוטרים במקום. בשייח ג'ארח מתפרעים ערבים יידו אבנים לעבר יהודים שעשו את דרכם לקבר שמעון הצדיק. כשכוחות משטרה הגיעו למקום, הושלכו לעברם בקבוקי תבערה.

במהלך הלילה, גם רכבו של ראש העיר ירושלים משה ליאון נפגע מאבן שזרקו פורעים ערבים בראס אל עמוד, בזמן שראש העיר עשה את דרכו לשמחת בית השואבה אצל חבר מועצת העיר אריה קינג, בשכונת מעלה הזיתים.

פעילות המשטרה בעיסאוויה (צילום: דוברות המשטרה)

בכיכר ראס אל-עמוד תועד אדם חרדי נמלט מירי של זיקוקים בכינון ישיר לעברו, בסילוואן נורו זיקוקים לעבר בתי יהודים וניידת מג"ב הוצתה באמצעות בקבוק תבערה.

היקף השכונות בהן התרחשו העימותים הלילה בירושלים, גדל וההתגייסות הרחבה של צעירים ערבים למהומות מטרידה את מערכת הביטחון.

כוחות משטרה, יס"מ ומג"ב של מחוז ירושלים פעלו הלילה בכלל המוקדים של הפרות הסדר וההתפרעויות האלימות במזרח העיר והכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

הכניסה לקבר יוסף (צילום: מועצה אזורית שומרון)

כלל ההתפרעויות האלו מתרחשות לטענת הפלסטינים בגלל "המצור על מחנה הפליטים שועפט". גם בשועפט במהלך הלילה התרחשו עימותים, שם המתפרעים יידו עשרות בקבוקי תבערה, אבנים וחפצים לעבר השוטרים. במספר מקומות בעיר דווחו נוסעים יהודים על יידוי אבנים לעברם.

במשטרה ציינו כי "במהלך הלילה, לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל פעלו במספר מוקדים במזרח ירושלים במסגרת הפרות סדר אלימות שהתפתחו באיזור.

"בעיסאוויה, החלו התפרעויות אלימות, לרבות יידוי אבנים, שריפת פחים, השלכת בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הכוחות. במהלך הפעילות, 2 קצינים פונו לקבלת טיפול רפואי, לאחר שנפצעו באורח קל כתוצאה מהשלכת מטענים. הכוחות, הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

"לפנות בוקר, פשטו הלוחמים ויחידת המסתערבים של מג"ב י-ם על בתיהם של 9 חשודים במעורבות בהתפרעויות האלימות. החשודים נעצרו והועברו לחקירה במשטרת ישראל".

ההתפרעויות בשייח ג'ארח (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: דוברות המשטרה)

עוד נמסר כי "בסילוואן, חשוד יידה בקבוקי תבערה לעבר הכוחות ולעבר ניידת, הלוחמים הגיבו בירי, לא זוהו פגיעות ולא היו נפגעים לכוחותינו. במקביל, הפעילות בגזרת שועפאט נמשכת כל העת".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר כי "לוחמי ולוחמות משמר הגבול ימשיכו לפעול בנחישות נגד מפרי הסדר האלימים בכדי לשמור על ביטחון הציבור. אנחנו עם כוחות מתוגברים ומיומנים בגזרת ירושלים ויהודה ושומרון בכדי לטפל באירועים בעוצמה ומקצועיות".

בתוך כך, על אף איומי ארגוני הטרור הלילה, התקיימה כניסה מתפללים לקבר יוסף שבשכם, לרגל חג הסוכות ויום האושפיזין של יוסף הצדיק.

(צילום: מועצה אזורית שומרון)
(צילום: דוברות המשטרה)

בין הנכנסים היו: ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, סגנו דוידי בן ציון, רב הישוב איתמר הרב דניאל לונצר. מפקד אוגדת איו"ש תת אלוף אבי בלוט, וכן מח"ט שומרון אל"מ שמעון סיסו, קצין הגמ"ר אוגדת איו"ש סגן אלוף אליצור טרבלסי, קצין הגמ"ר חטיבת שומרון רב סרן עזריאל פרלמן, ויו"ר תנועת אמונים צבי סוכות.

במהלך כניסת המתפללים לקבר, תחת אבטחה כבדה של צה"ל, חמושים פלסטינים ירו לעברם אך חסדי שמים לא דווח על נפגעים או נזק.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר במקום כי "אנחנו מגיעים לקבר יוסף הלילה בעיצומו של חג הסוכות, בתאריך סמלי ומיוחד אושפיזין יוסף, כמו כל שנה נכנסים לקבר יוסף, ממשלת ישראל בזמנו של אהוד ברק ברחה מקבר יוסף וקיבלנו חילול ושריפה והרס פעם אחר פעם של המקום הקדוש. נסוגנו מהישובים בצפון השומרון וקיבלנו גל טרור בדיזינגוף ובאלעד, ובבני ברק ובשבי שומרון ובירושלים. כי מי שבורח מהטרור הטרור רודף אחריו.

"טוב עשו שר הבטחון והרמטכ"ל כשקיבלו החלטה טריויאלית וברורה, לא להכנע לאיומים החצופים של ארגוני הטרור מה"רשות הפלסטינית", ולקיים את הכניסה לקבר יוסף. מטרת הטרור היא שמדינת ישראל תפחד ממנו ותברח והדרך היחידה לנצח את הטרור היא להשיב מלחמה שערה, לעבור ממגננה להתקפה.

"אנחנו נמצאים בעיצומו של גל טרור קשה בכל מקום במדינת ישראל, ועם ישראל מצפה מהממשלה הזו להתעשת. לצאת למבצע חומת מגן 2, הצעד של סגירת המחסומים הבוקר היה צעד נכון אבל הוא רק צעד ראשון, אפשר למנוע את גל הטרור ולא פחות חשוב, להחזיר את הבטחון הלאומי. להחזיר את הכבוד הלאומי".

הכניסה התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות של המועצה האזורית שומרון עם מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה ובתיאום עם צה"ל. ראש מועצת שומרון יוסי דגן הודה למפקד אוגדת איו"ש אבי בלוט ולמח"ט שומרון אל"מ שמעון סיסו, לחטיבת שומרון, ולמתנדבי מנהלת המקומות הקדושים של המועצה.

(צילום: מועצה אזורית שומרון)
ההתפרעויות בשייח ג'ארח (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר