פרשה ביטחונית חמורה

הותר לפרסום: 3 מחבלים נתפסו לאחר שמסרו מידע לחמאס

לפני זמן קצר הותר לפרסום כי הוגש כתב אישום נגד שלושה שמסרו מידע רגיש לארגון הטרור חמאס וניסו לשבש רשת סלולר שמשמשת בכירים בצבא (ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |

הותר לפרסום כי מוקדם יותר היום (חמישי) הגוש כתב אישום נגד שלושה תושבי הצפון לאחר שעל פי כתב האישום ביצעו עבירות ביטחון חמורות.

על פי כתב האישום, אחד מתוך השלושה, עבד בחברת 'סלקום' כמהנדס תוכנה, ובמסגרת תפקידו קיבל הרשאות גישה רחבות מאוד למערכות מחשב ומערכות מידע בחברה.

מתוך הזדהות אידיאולוגית עם ארגון הטרור חמאס, לפני כחמש שנים, בעת שהותו בטורקיה, נפגש החשוד עם גורמי חמאס מקומיים בתיווכו של אשרף חסן, אזרח ישראלי שהינו פעיל חמאס המתגורר בטורקיה ולבנון ומעורב בקידום פעילות כנגד מדינת ישראל תוך ניצול אזרחי המדינה המגויסים על-ידו לטובת העניין.

בהתאם לבקשתם של הגורמים בארגון החמאס, העביר עובד חברת 'סלקום' מידע רגיש אודות תשתיות תקשורת בישראל, אליו נחשף במסגרת עבודתו ושאינו נגיש לציבור. זאת, במטרה לסייע לגורמי החמאס לפגוע בתשתיות אלו, בעיקר, בעת לחימה.

עוד עולה מכתב האישום כי החל משנת 2021 נפגש עם בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, אשר ביקש את סיועו בהעברת מידע נוסף שיש בו כדי לסייע לפעילות הארגון. במהלך הפגישות בין הצדדים ביקש אקרע גישה למערכות המחשב והמידע של חברת סלקום.

החשוד הראשון פגש את החשוד השני במטרה לקבל מידע בין היתר על נקודות התורפה של המערכות, תוך שהוא מבהיר כי מטרת ההעברה של המידע האמור היא לאפשר לארגון החמאס לשבש את פעילותה של חברת סלקום בזמן מלחמה או מבצע צבאי.

לאורך השנים שני החשודים החלו לדון ביניהם על האפשרות להשבית או לשבש רכיבים שונים במערכות המחשב והמידע של חברת סלקום, בעת מלחמה או מבצע צבאי בין ישראל לפלסטינים, וזאת על רקע לאומני ואידיאולוגי, מתוך רצונם המשותף לסייע למאבק הפלסטיני הצבאי בישראל על דרך של פגיעה בתשתית תקשורת מרכזית בישראל (סלקום ח"ג) ובמשתמשיה, ולהסב בכך פגיעה בביטחון המדינה.

בנוסף, חשוד שלישי, אחיו של אחד משני החשודים האחרים, , נפגש עם בכיר החמאס לכל הפחות שלוש פעמים. כשבאחת מהפעמים ביקש העביר עבורו מסר, לפיו הוא מבקש לקיים תקשורת בטוחה, המאפשרת להימנע ממעקב וניטור של רשויות המודיעין של מדינת ישראל.

לצד זאת, הפרקליטות הגישה בקשה לבית המשפט להאריך את מעצר השלושה עד תום כל ההליכים המשפטיים נגדם.

מהשב"כ נמסר: " שירות הביטחון הכללי יחד עם משטרת ישראל ימשיכו לפעול לאיתור ולסיכול כל פעילות ארגוני הטרור מול אזרחים ישראלים ויפעלו למיצוי הדין עם אלו אשר לקחו חלק בפעילות המהווה פגיעה בביטחון המדינה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות