פרטים מתבהרים

פיגוע בבית כנסת בבני ברק נמנע: נחשפו תכניותיו של המחבל

לבית המשפט הצבאי בסאלם הוגש כתב אישום נגד המחבל שנתפס בתל אביב עם מטעני חבלה ובו התברר כי נשלח לבצע פיגוע בבני ברק (ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הזירה שבה נתפס המחבל (צילום: דוברות המשטרה)

המחבל שהתפס בחודש אלול האחרון בתל אביב, סמוך לכיכר השעון ביפו, התכוון לבצע פיגוע טרור בבית כנסת בבני ברק באותו יום. כך נחשף היום (רביעי) בכתב האישום שהוגש נגדו בבית המשפט הצבאי בסאלם.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', המחבל נתפס במהלך פעילות שגרתית וממוקדת של לוחמי יחידת האופנועים של יס"מ ת"א, כאשר צעד סמוך לכיכר השעון ביפו ועורר את חשד הלוחמים. אלו ניגשו אליו ובחיפוש בתיקו איתרו תת מקלע מסוג "קרלו" ושני מטעני צינור ועצרו אותו.

בכתב האישום שהוגש נגדו היום, כאמור, נחשפו תכנוניו. מתברר כי חברו השתייך לארגון הטרור "גוב האריות", שלאחרונה עלה לכותרות במיוחד ומת במהלך חילופי ירי עם כוחות הביטחון. בעקבות כך החליט המחבל לנקום את מותו בפיגוע נגד כוחות הביטחון.

בתחילה התבקש המחבל לבצע פיגוע בבית כנסת בבני ברק אך הוא סירב לכך באומרו כי הוא מעוניין לבצע את הפיגוע היכן שיתאפשר לו ולא רוצה להתחייב למקום מסוים.

בתיקו של המחבל היה תת מקלע, מחסנית תואמת הטעונה בתשעה כדורי תחמושת ושני מטעני נפץ שהכילו רסס מסמרים ותערובת נפץ.

ביום שבו תכנן לבצע את הפיגוע, לפי כתב האישום, הגיע המחבל לכיכר שכם, התפלל על קברי שהידים, ולאחר השמיד את מכשיר הטלפון שלו כדי למנוע מכוחות הביטחון בישראל לאכן את מיקומו. הוא הגיע לטיילת תל אביב ושם בזכות ערנותם של שוטרים ששמו לב להתנהגותו החשודה - נעצר ונתפס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר