הפיגוע בכפר פונדוק

אישום נגד המחבל שדקר את שלום סופר הי"ד

התביעה הצבאית הגישה כתב אישום נגד יונס הילאן, פלסטיני תושב יהודה ושומרון שביצע פיגוע דקירה בסמוך לכפר פונדוק והביא למותו של שלום סופר ז"ל (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
שלום סופר הי"ד (צילום: ללא קרדיט)

התביעה הצבאית הגישה אמש (שני), כתב אישום נגד יונס הילאן, פלסטיני תושב יהודה ושומרון שביצע פיגוע דקירה בסמוך לכפר פונדוק והביא למותו של שלום סופר ז"ל, שנפטר מפצעיו כשבועיים לאחר האירוע.

כתב האישום מייחס למחבל עבירות של גרימת מוות בכוונה (המקבילה לעבירת הרצח באיו"ש), שיבוש הליכי משפט, ועבירות ביטחוניות נוספות.

הנאשם נעצר ביום הפיגוע ומאז שוהה במעצר אך עם הגשת כתב האישום, נעצר הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו, בהתאם לעתירת התביעה הצבאית.

התביעה הצבאית עומדת בקשר עם משפחת סופר ומעדכנת אותה בהתפתחויות.

לפני כחודש לוחמי צה"ל פעלו בכפר חג'ה שבחטיבת אפרים, ומיפו את ביתו של המחבל שרצח את שלום סופר ז"ל בפיגוע הדקירה. המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית, בהתאם להחלטות שיתקבלו.

כזכור, שלום סופר הי"ד, תושב פתח תקווה, בן 55, נכנס לכפר הפלסטיני פונדוק במרחב החטיבה האזורית שומרון ונדקר בידי המחבל שנמלט מהמקום.

חובשים ופרמדיקים של מד"א ואיחוד הצלה הגיעו לזירה, יחד עם כוח של צה"ל, העניקו לפצוע טיפול ראשוני ופינו אותו אל בית החולים. כוחות צה"ל ושב"כ עצרו כמה שעות לאחר מכן את המחבל. לאחר מעצרו הועבר המחבל לחקירת כוחות הביטחון.

כעבור שבועיים, נפטר שלום סופר הי"ד מפצעיו, לאחר ששוחחר מבית החולים כאשר נפתח לו פצע בבטן והוא איבד דם רב ונפטר מפצעיו.

בנו, לידור סופר, סיפר בריאיון בכאן רשת ב': "אבא יצא מהסופר בקדומים לכיוון הבית בפתח תקווה, הוא עצר רגע בכפר הערבי ואיך שהוא יצא מהרכב מחבל ערבי התנפל עליו ודקר אותו בבטן. אני עובד איתו יחד והגעתי אחרי כמה דקות לזירת הפיגוע. אבא נפצע קל עד בינוני - והוא אף הצליח להילחם עם המחבל ולחטוף לו את הסכין. הרופאים היו אופטימיים לגבי מצבו, כמובן שיש הרבה שאלות האם מישהו התרשל.

"לפני שבוע, הוא השתחרר כבר מבית החולים והוא שוחרר הביתה, הוא כבר היה שבוע בבית והרופאים אמרו שהכל בסדר והוא צריך להחלים טוב בבית - נפשית ופיזית. לפתע, ברגע אחד אתמול בלילה, נפתח לו אחד הפצעים בתוך הבטן, איפה שהסכין פגעה בו ותוך שניות הוא איבד כמויות גדולות של דם.

"כשהוא השתחרר מבית החולים, שמחנו, רצינו לעשות מסיבת הודיה, היינו בטוחים שהכל כבר מאחורינו ועוד יום יומיים, האבא החזק שלנו יחזור לעצמו ויחזור לעשות טוב לעם ישראל, אבל לצערנו זה לא מה שקרה, הוא נפטר עוד לפני שהספיק להגיע לבית החולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר