קרב מול מחבלים

תיעוד מקסדת הלוחם: פעילות מגלן בעקבת ג'בר

דובר צה"ל פרסם הערב תיעוד מקסדת לוחם שהשתתף בפעילות בתוך מחנה הפליטים עקבת ג'בר שליד יריחו • מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס: "התפקיד שלנו הוא להגן על ביטחון מדינת ישראל" (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, ערך היום (שני) תחקיר ראשוני עם מפקדי ולוחמי גדוד 'לביאי הבקעה' וחטיבת הבקעה והעמקים, שנטרלו את חוליית המחבלים שביצעה את פיגוע הירי לעבר מסעדה בורד יריחו.

מפקד הפיקוד שיבח את שיתוף הפעולה והמודיעין האיכותי של צה"ל והשב"כ, וכן את החדות והחתירה למגע של הלוחמים והלוחמות שביצעו את הפעילות המוצלחת הבוקר.

לדברי אלוף פוקס: "התפקיד שלנו הוא להגן על ביטחון מדינת ישראל. עבור הדבר הזה אנחנו מסכנים חיים, ולזה נשבענו. המפקדים והלוחמים שהובילו את הקרב הם דוגמה ומופת למקצועיות ומנהיגות. אני מעריך כל לוחם ולוחמת בגדוד. אחריותנו ללמוד מן הקרב הזה, להפיק לקחים לגדוד ולצה״ל ולהמשיך להשתפר בהגנה על תושבי מדינת ישראל".

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', מטרת המבצע הייתה לעצור חוליית טרור של חמאס שביצעה את פיגוע הירי לעבר מסעדה בורד יריחו לפני כשבוע וחצי במוצאי שבת. במהלך הפיגוע הגיעו שני מחבלים חמושים בנשק ואפודים לפתח המסעדה, בה שהו באותו הזמן כ-30 סועדים, על מנת לבצע מסע רצח המוני. בשל מעצור בנשקים, נמלטו המפגעים לכיוון יריחו ובכך נמנע פיגוע ממנו היו נפגעים רבים.

מאז הפיגוע, במאמץ מודיעיני של שב״כ ואמ״ן עלה כי החמושים התבצרו בדירת מסתור במחנה הפליטים עקבת ג'בר שסמוך ליריחו, בעזרת בני משפחתם ותושבי המקום, תוך שהם מצהירים על כוונתם להמשיך ולפגע. החשש היה כי המחבלים ינסו לבצוע פיגוע נוסף.

במהלך הפעילות הלילה, זיהה כוח מגדוד לביאי הבקעה מספר חמושים ובמקום התפתחו חילופי אש. הכוח חתר למגע, הצליח לנטרל את המחבלים ולהסיר את האיום. חלק מהמחבלים שנוטרלו היו מעורבים בפיגוע בצומת אלמוג.

לפי דיווחים פלסטינים חוסלו בסך הכל שבעה מחבלים. ארבעה מחבלים נוספים במצב קשה. מדובר במחבלי ארגון הטרור חמאס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר