יסייעו בחילוץ הלכודים

תיעוד: משלחת צה"ל נערכת להמראה לטורקיה

המשלחת הישראלית 'ענפי זית' תמריא הערב למוקד ההרס בטורקיה, בו התרחשו רעידות האדמה • משימת המשלחת: סיוע מיידי במאמצי החילוץ לטובת הצלת חיים • תיעוד מההכנות (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |

משלחת 'ענפי זית' של צה"ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ, תמריא הערב (שני) למוקד ההרס בטורקיה, בו התרחשו רעידות האדמה.

המשלחת, בהובלת פיקוד העורף, תמריא במטוסי חיל האוויר מבסיס נבטים, ועם נחיתתה תחל מיידית במשימת החילוץ והסיוע. יצוין כי כוח ראשון יצא לטורקיה כבר בשעות אחר הצהריים ויקלוט את המשלחת כשתנחת במקום.

בצה"ל מדווחים כי משימת המשלחת כפי שהגדיר מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, הינה סיוע מיידי במאמצי החילוץ לטובת הצלת חיים, וזאת באמצעות מיפוי מהיר של אתרי ההרס. במקביל נערכת המשלחת למתן סיוע רפואי למחולצים.

בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך והיא כוללת כ-150 בעלי תפקידים במילואים ובסדיר. בנוסף לכך, יצטרפו כוחות כבאות והצלה למשלחת.

מפקד חטיבת החילוץ וההצלה, אלוף-משנה אלעד אדרי, אחראי על תחום החילוץ וההערכות הלוגיסטית. כמו כן, חיל הרפואה נערך להוצאת משלחת להקמת בית חולים שדה בשטח, במידה ויוחלט כי יש בכך צורך ובהינתן הנחיית שר הביטחון.

בצה"ל הדיגשו כי הכוחות יפעלו בשיתוף פעולה עם עמיתיהם הטורקים ויחד עם משלחות נוספות מן העולם. המשלחת ערוכה להתמודדות עם תנאי מזג אוויר קיצוניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר