נתונים מביכים נחשפים

בן ישיבה: "עשיתי את עצמי משוגע וקיבלתי מיד פטור"

על רקע היום הדרמטי שהיה אתמול בממשלה, בתומו אושר חוק האברכים החדש, התקשורת מציגה הבוקר נתונים לא מחמיאים בעליל בכל הקשור לשרות החרדים בצה"ל. מתברר כי כ- 45% ממקבלי הפטור על רקע נפשי הם דווקא חרדים. ויש גם עדות של חרדי, כמיטב המסורת (בטחון, אקטואליה)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

סיבה להסתה: על רקע היום הדרמטי שהיה אתמול בממשלה, בתומו אושר חוק האברכים החדש, התקשורת מציגה הבוקר נתונים לא מחמיאים בעליל בכל הקשור לשרות החרדים בצה"ל.

הכתב יוסי יהושוע חושף הבוקר ב"ידיעות אחרונות" כי צעירים חרדים אינם מסתפקים בפטור שמאשר להם להשתמט משירות בגין "תורתם אומנותם" ומוציאים גם פטורים נפשיים.

בקרב המגזר החרדי, שימוש בפטור נפשי נפוץ בשיעור הגבוה פי חמישה מהאוכלוסייה החילונית.

הנתונים של לשכות הגיוס השונות מעידים כי כי כ-45% מבעלי הפטור הנפשי הם חרדים. מדוע דווקא פטור נפשי? "לא מדובר בדחייה זמנית של השרות, והפטור הזה מאפשר להשתלב במעגל העבודה באופן חוקי, מאוחר יותר", מסבירים גורמים בצה"ל.

פטור מלא, בתוך שעה

ב"ידיעות אחרונות" הביאו גם את עדותו של בן ישיבה, שמספר כיצד הוציא את הפטור. "במשך שעה ישבתי מול הקב"ן ועשיתי את עצמי משוגע. רעדתי, גמגמתי קצת והזלתי ריר", אומר מ´ בן ה-24.

"אומנם בלב עוד הייתי בחור ישיבה, אבל רציתי לשמור את האפשרות לעזוב את הישיבה בעתיד בלי להתגייס", הוא מסביר.

"כנראה שבבני ברק ובירושלים לא סובלים מיותר בעיות נפשיות מאשר ברעננה", אמר האלוף במיל´ אלעזר שטרן, מי שמד בראש אגף כוח האדם. "מבחינתי זו סוג של רמאות שההנהגה החרדית מודעת לה ובוחרת שלא להוקיע", הוא הוסיף.

"הנתונים הם לא פחות ממדהימים, ומנפצים את הסטיגמה הקיימת ביחס לשיעור ההשתמטות על רקע נפשי באוכלוסייה החילונית", אמר ח"כ יוחנן פלסר מקדימה. "שיעור ההתנדבות בקרב האוכלוסייה החרדית עוד נמוך יותר ממה שהיה ידוע עד כה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר