המהפכה יצאה-לדרך

צה"ל הודיע לאלפי אברכים: "הנכם פטורים מחובת שרות"

אלפי אברכים קיבלו לאחרונה מכתב מצה"ל, ובו הודעה על קבלת פטור גורף משירות צבאי ● בשל הרפורמה, אברכים בני 28 ומעלה וכן אברכים צעירים יותר עם שלושה ילדים, קיבלו את הפטור משירות ● העוקץ: כפועל יוצא מקבלת הפטור, האברכים יימנו על כוחות המילואים. הפרטים (חדשות)

חיים שקדי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

הרפורמה יוצאת לדרך: אלפי אברכים קיבלו לאחרונה מכתב מצה"ל, ובו הודעה על קבלת פטור גורף משירות צבאי, זאת כחלק מהתוכנית החדשה לגיוס חרדים שאושרה בממשלה לפני מספר חודשים.

בטרם אושרה הרפורמה החדשה, האברכים העמלים בתורה היו במעמד של "דחויי שירות", ומדי מספר חודשים נאלצו לנדוד ללשכת הגיוס האזורית ולהצהיר כי "תורתם אומנותם". רק בגילאים מאוחרים, ובתנאים נוקשים, היו מקבלים פטור משירות צבאי.

כעת, בשל הרפורמה, אברכים בני 28 ומעלה וכן אברכים צעירים יותר עם שלושה ילדים, קיבלו לביתם את הפטור משירות צבאי. בנוסף, אברכים בני 28 ומעלה שמשרתים במסגרת השירות האזרחי, קיבלו גם הם הודעה כי הם רשאים להפסיק את השירות.

המילואים: חובה

לפי הרפורמה שנועדה להגביר את גיוס החרדים לצה"ל, תלמידי ישיבות בני 22 ומעלה יקבלו פטור משירות צבאי במידה ויעשו שירות אזרחי. אברכים בני 26 ומעלה יוכלו לקבל פטור לאחר עשיית שירות צבאי מקוצר של שלושה חודשים ובני 28 ומעלה, מקבלים מיידית פטור משירות צבאי.

בהודעה שנשלחה לאברכים נכתב: "בהתאם להחלטת הממשלה בעניין קידום השירות הצבאי והאזרחי במגזר החרדי הנך פטור מחובת שירות סדיר בצה"ל מכוח חוק שירות בטחון".

"במצב דברים זה", נכתב בהודעה, "לא חלה עליך עוד חובת ההתייצבות בלשכת הגיוס לצורך הגשת בקשה לדחיית שירות, לרבות הצגת תצהיר בדבר לימודים תורניים, וקבלת היתר יציאה לחו"ל".

בהמשך ההודעה מובהר לאברכים כי כפועל יוצא של קבלת הפטור הם נמנים החל מעתה על כוחות המילואים, ועשויים להיקרא מעת לעת לשירות מילואים, וכשיקראו, חלה עליהם החובה להתייצב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר