תלונה במשטרת החופים ביוון: "הספינה הצרפתית לעזה - רימתה"

ארגון שורת הדין הגיש תלונה במשטרת החופים ביוון כנגד הספינה הצרפתית העושה את דרכה לעזה, דיגניטי כראמה, על כך שרימתה את רשות הנמלים ביוון, ודיווחה כי היא מפליגה לאלכסנדריה. בנוסף לכך הודיע ארגון שורת הדין, כי אם הספינה לא תחזור על עקבותיה אלא תגיע לנמל אשדוד, הוא יעקל את הספינה, במסגרת התביעה שהוא מנהל כנגדה בארה"ב

ב. ניסני | כיכר השבת |

ארגון שורת הדין הגיש תלונה במשטרת החופים ביוון כנגד הספינה הצרפתית העושה את דרכה לעזה, דיגניטי כראמה, על כך שרימתה את רשות הנמלים ביוון, ודיווחה כי היא מפליגה לאלכסנדריה.

התלונה, אשר הוגשה באמצעות עורכי דין יווניים, הבהירה, כי החוק היווני אוסר על ספינות היוצאת מנמל יוון להגיע לנמלים שיוון אינה רשאית להפליג לשם. זה היה הטעם להחלטת שר ההגנה האזרחית היווני, שאסרה על הספינות המשתתפות במשט להגיע לעזה, עיר שאין לה נמל, ושיוון אינה רשאית להיכנס לשם עקב הסגר המוטל עליה.

מטעם זה, החליטה הספינה הצרפתית לדווח לרשויות ביוון, כי היא מתכוונת להפליג לאלכסנדריה, ובעקבות כך קיבלה את אישור הנמל לצאת.

בנוסף לכך הודיע ארגון שורת הדין, כי אם הספינה לא תחזור על עקבותיה אלא תגיע לנמל אשדוד, הוא יעקל את הספינה, במסגרת התביעה שהוא מנהל כנגדה בארה"ב.

לפני מספר שבועות הגיש הארגון תביעה כנגד הספינות שהשתתפו ומשתתפות כיום במשט בטענה, כי נטילת חלק במשט לעזה מהווה הפרה של חוק הניטרליות בארה"ב. חוק הניטרליות אוסר על התארגנות של פעילות עוינת כנגד מדינה ידידותית לארה"ב. הפרת הסגר הימי על עזה, והתנגשות עם כוחות צה"ל בלב ים, מהווים פעילות עוינת כנגד ישראל, שהיא מדינת ברית של ארה"ב, ועל כן אסורה.

על פי החוק, על התובע הכללי של ארה"ב לחלט את האוניות, והבעלות עליהן פוקעת. מאחר והתביעה מוגשת באופן פרטי, הבעלות בספינות עוברת חציה לתובע הכללי וחציה לתובעים עצמם. ברגע שתגיע הספינה הצרפתית לנמל, יעקל הארגון את הספינה, ביחד עם הספינות האחרות שכבר נמצאות שם מהמשט הקודם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר