גורמים במצרים: הפסקת אש מ-01:00; רקטות שוגרו הבוקר לעבר ישראל

גורמים רישמיים במצרים טוענים שהצליחו להשיג הפסקת אש החל מ-01:00 אמש, אך עדיין אין לכך שום אישור רישמי מהצד הישראלי או הפלסטיני. בינתיים, כך נראה, המחבלים לא שמעו על הפסקת האש: רקטת קסאם התפוצצה הבוקר בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. בניסי-ניסים לא דווח על נפגעים בעקבות הנפילה. מוקדם יותר אותרו רקטה ופצצת מרגמה שנורו הלילה לישראל (צבא וביטחון)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
זירת נפילת רקטה (צילום: פלאש 90)

היום החמישי ללחימה בדרום: למרות טענות של גורמים רישמיים במצרים על הפסקת אש שהושגה בין ישראל לג'יאהד האיסלאמי, רקטת קסאם התפוצצה הבוקר (שלישי) בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול.

בחסדי השם, לא דווח על נפגעים בעקבות הנפילה ולא דווח על נזק. מוקדם יותר אותרו רקטה ופצצת מרגמה שנורו

לעבר ישראל במהלך הלילה.

הפסקת האש, אם הושגה, טרם קיבלה אישור רישמי מהצד הישראלי או הפלסטיני.

"ראש-הממשלה הודיע רשמית ששקט יענה בשקט, אבל אין כל התחייבות ישראלית שלא לסכל טרור בעתיד", הבהיר שר האוצר יובל שטייניץ.

שר האוצר אומר כי גם אם יסתיים שלב ההסלמה הנוכחי, לא יהיה מנוס מתקיפה רחבת היקף ברצועה. "המצב הכולל בלתי נסבל. אמנם אין לוחות זמנים, אבל ישראל תיאלץ בסופו של דבר לשים סוף למשטר הטרור בעזה", קבע השר.

"האיום הולך וגובר ומתקרב גם למרכז המדינה מבחינת טווחי הטילים - וזהו מצב שישראל לא תוכל להשלים עמו".

אין לימודים

למרות הרגיעה יחסית והדיבורים על הפסקת אש, לא יתקיימו הבוקר לימודים בערי הדרום, בטווח של שבעה עד 40 קילומטרים מרצועת עזה - על-פי החלטת פיקוד העורף.

בתי הספר יהיו סגורים: בבאר שבע, אשקלון, אשדוד, נתיבות, קריית-מלאכי, קרית-גת, גדרה, יבנה, עומר, לקיה, רהט ובאר טוביה. בכוללים הלימודים נמשכים כסדרם.

הנחיות חירום

פיקוד העורף מדגיש כי אין שינוי בהנחיות התגוננות לציבור או במתן ההתרעה לציבור בעקבות פעילות מערכת "כיפת ברזל" וזאת משום שהמערכת אינה נותנת מענה הגנתי מלא לירי, לפיכך יש להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהקפיד על זמן ההמתנה במרחב המוגן 10 דקות מרגע השמע האזעקה או קול נפץ.

אסור בשום אופן להתקהל באירוע פגיעה – התקהלות מסכנת את התושבים עקב האפשרות לרסס ונפלים כתוצאה ממערכת יירוט הטילים וכן מחשש למטח נוסף.

פיקוד העורף יחד עם הרשויות המקומיות קיבל החלטה על פתיחת מקלטים ציבוריים ברשויות המקומיות בשכונות בהן קיימת בנייה רכה (מבנים יבילים, מבני גבס, מבנים שלא בנויים בבנייה קשיחה ושאינם בעלי תקרת בטון).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר