ראש אמ"ן: סוכלו יותר מ-10 ניסיונות לפיגוע בסיני

ראש אגף המודיעין בצה"ל, האלוף אביב כוכבי, מסר היום סקירה ביטחונית בוועדת החוץ וביטחון של כהנסת והתמקד בנעשה בזירה הסורית. ראש אמ"ן הזהיר מפני האפשרות כי משטרו של הנשיא המכהן בשאר אסד יקרוס, וחשף כי "בתקופה האחרונה סוכלו למעלה מעשר תשתיות לפיגועים קטלניים בסיני"

חזקי שטרן | כיכר השבת |
האלוף אביב כוכבי (צילום: פלאש 90)

ראש אגף המודיעין בצה"ל, האלוף אביב כוכבי, מזהיר מפני הנעשה בסוריה והאפשרות כי משטרו של הנשיא המכהן בשאר אסד יקרוס, וחושף שיותר מעשרה פיגועים סוכלו לאחרונה בסיני.

האלוף כוכבי, מסר היום (שלישי) סקירה ביטחונית בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, והעריך כי "אסד לא ישרוד את ההתקוממות, גם אם זה ייקח עוד זמן".

לדברי ראש אמ"ן, 13 אלף חיילים וקצינים ערקו מצבא סוריה ובנוסף האופוזיציה במדינה חיסלה בין 60 ל-70 קצינים סורים בכירים. הערכות אמ"ן מדברות גם על התקפות מצד האופוזיציה על מתקנים אסטרטגיים של הממשל, לרבות כוחות צבא ומשטרה, מבני ממשל ואישים פוליטיים.

"אנחנו לא מזהים אופוזיציה מאורגנת שמנסה להוביל את ההתקוממות. ישנו ריבוי של קבוצות הנבדלות ביניהן באידיאולוגיה", אמר ראש אמ"ן, שהוסיף ותיאר כיצד אסד, על פי צילומי לווין, מכוון ארטילריה ישירה לעבר ריכוזי אוכלוסייה.

"הצבא הסורי פועל באופן הברוטאלי ביותר, דבר שמצביע על ייאוש משום שהם לא מוצאים פתרון יעיל אחר לדיכוי המהומות", העריך.

האלוף כוכבי ציין כי נסראללה ואיראן נערכים ליום שאחרי נפילת משטר אסד, שבצה"ל ישנו חשש ברור מזליגת נשק אסטרטגי מסוריה לידיהם. להערכתו, "בלבנון יש כיום בין 70 ל-80 אלף רקטות שעשויות להגיע לישראל. נמשכת הברחת הרקטות מאירן ללבנון".

עם זאת טען כי "האפשרות לעימות של ישראל עם סוריה, כמדינה, היא בסבירות נמוכה, גם כמוצא אחרון של אסד". עוד ציין ראש אמ"ן כי "אסד הוציא הרבה מכוחותיו מהגולן לאזור דמשק כי הוא לא חושש לעימות עם ישראל".

האלוף כוכבי הביע חשש מפני הפיכת רמת הגולן לזירת טרור בדומה לזירת סיני. "בתקופה האחרונה סוכלו למעלה מעשר תשתיות לפיגועים קטלניים. סיני נמצאת בעדיפות משנית בסדר היום של מצרים וגם בימים אלו מתקיים מעקב על צירי תשתיות של פיגועים", הוסיף ראש אמ"ן.

"במצרים מתקיים מאבק גלוי וברור שאנחנו נמצאים בעיצומו, בין הצבא לאסלאמיסטים. מאז פרוץ הטלטלה, אירן מבקשת להתקרב ולהשפיע על מצרים, אך בשלב זה היא זוכה לכתף קרה", הוסיף האלוף כוכבי. "כחלק מעלית האחים המוסלמים לשלטון במצרים, קיימת התקרבות משמעותית לחמאס, על חשבון הרשות הפלסטינית. לחמאס נפתח שער ולרשות התרומם קיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות