חרדי, מתגייס לקרבי: "רוצה לתרום למדינה"

יחד עם עוד עשרות צעירים חרדים, התגייס אמש (חמישי) אברימי מן לשירות צבאי בגדוד 'נצח יהודה' של הנח"ל החרדי, מספר שעות לפני, תוך כדי ההכנות האחרונות, פגשנו אותו ושמענו ממנו מספר מילים על התחושות לקראת הגיוס. "רוצה לתת את המקסימום שאני יכול" (צבא ובטחון)

יוסף פאר | כיכר השבת |
אברימי, אתמול, שעות לפני גיוסו (צילום: כיכר השבת)

היום במהלך שעות הבוקר, התגייס אברימי מן, צעיר חרדי מירושלים יחד עם עוד עשרות צעירים חרדים למסלול 'נצח יהודה' (קרבי) של הנח"ל החרדי.

אמש, בין ההכנות האחרונות לקראת הגיוס, פגשנו אותו למספר דקות וקיבלנו ממנו כמה מילים על הגיוס הצפוי, במיוחד לאור האווירה הציבורית העוסקת ב'גיוס חרדים'.

"אני מאוד מתרגש, אם כי זה עדיין לא חילחל אצלי לעומקים הראויים, אני הערב מסיים את ההכנות, פחות או יותר, נפרד מהחברים, וזהו, מחר אני כבר על מדים, ". הוא מספר לנו.

מדוע החלטת ללכת דווקא למסלול קרבי? כיום ישנם מגוון מסלולים קלים יותר, כמו שירות לאומי או שירות אזרחי

"בסופו של דבר, אני רוצה לתרום את מה שאני יכול, אני רוצה להיות לוחם, אני רוצה להיות קרבי, בא נאמר שאני מרגיש שזה התכלס'. ואם אני מתגייס, אז אני רוצה לתרום את המקסימום שאני יכול"

מה אתה כמתגייס חושב על סאגת 'גיוס החרדים'?

תראה, אני מבין את הגישה החרדית, וגם קצת את הגישה החילונית, ואלו שתי גישות שלעולם לא ימצאו את עמק השווה, אני חושב שלעניות דעתי, הרעיון שיכול לפתור את הדילמה הזאת הוא לאפשר לבני ישיבות לשרת בגיל מסוים בשירות לאומי או שירות אזרחי, בכדי שהם יוכלו לשמור על דרך החיים שלהם.

"אני לא מאמין שבאמצעות כפיה כזאת או אחרת יהיה ניתן לפתור את המשבר"

"אני חושב שלימוד תורה זה דבר חשוב, וצריך לאפשר ללומדים להמשיך ללמוד, אני לא מצאתי את עצמי בעולם התורה, ולכן החלטתי להתגייס".

איך החברים קיבלו את ההחלטה?

"היו לי המון התחבטויות ושאלות, והחברים דווקא ממש עודדו ותמכו בי אחרי שקיבלתי את ההחלטה, יאמר לזכותם שהרבה זמן לא קיבלתי כל כך הרבה תמיכה ועידוד, ואני מודה להם".

לא היו מחשבות שהשירות יפגע ברמת שמירת המצוות שלך?

אני חושב אני מאמין ואני מקווה שאני ישאר חזק בדת לא פחות מאיך שאני עכשיו, זו אגב אחת הסיבות שאני הולך לצבא, אני רוצה לצאת משם בן אדם, אני רוצה לצאת משם בן אדם שעושה את מה שהוא רוצה ומאמין ויכול, והצבא עושה את זה. ככה אני לפחות מקווה ומיחל.

כאמור, היום בשעות הבוקר, התגייס אברימי יחד עם עוד עשרות חרדים, החל ביום ראשון הוא יחל את השירות הצבאי במסלול נצח יהודה של הנח"ל החרדי.

לדברי הרב הרב צבי קלבנאו, מנכ"ל ארגון הנח"ל החרדי, "גדוד הנח"ל החרדי מהווה הצלחה חסרת תקדים בגיוס בני המגזר החרדי לצה"ל ובשילובם הראוי בתרומה למדינה. אנו בארגון הנח"ל החרדי מעניקים למתגייסים החרדים בצה"ל תמיכה וליווי ומאפשרים בשיתוף פעולה עם הצבא את השמירה על התנאים והמרכיבים החיוניים להצלחת המסלול בכל ההיבטים".

לדבריו, "המספרים של מחזור הגיוס הנוכחי מדברים בעד עצמם ומבטאים את המשך הגידול לאורך השנים במספר הצעירים החרדים שמתגייסים לצה"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר